Через затримку напіввагонів та їх простою на під'їзних коліях підприємств за 6 місяців поточного року втрата вантажних ресурсів в Україні становила 153 тис. 649 піввагонів.
Як повідомляє "Укрзалізниця", це сталося з вини вантажовласників і вантажовідправників, які неефективно розпоряджаються вагонами залізниць і довго тримають їх на коліях, як своєрідні склади на колесах.
"Через неефективне користування дефіцитними напіввагонами страждають вітчизняні підприємства й економіка України загалом. Цими напіввагонами, які понад норму простоювали на підприємствах і під'їзних коліях, могло бути перевезено 1 млн 855 тис. вантажів. Через виключення напіввагонів із перевізного процесу залізниці України недоотримали понад 96 мільйонів гривень", - повідомляє "Укрзалізниця".
Зокрема, втрата вантажних ресурсів економіки Україні через неефективне використання ПАТ "Арселор Міттал Кривий Ріг" за 6 місяців цього року становить 96 586 піввагонів, ТОВ "Макіївпромтранс" - 7431, ВАТ "Донбасенерго" Слов'янська ТЕС - 896, ВАТ "Євраз Дніпродзержинський коксохімічний завод" - 518, ВАТ "Інтерпайп Новомосковський ТЗ" - 316.
"В умовах дефіциту вантажного рухомого складу затримки і простої вагонів призводять до зменшення вантажопотоку і збитку економіці держави", - ЗАзначає відомство.
Ситуація ця багато в чому обумовлена низькою вартістю використання напіввагонів державних вагонних компаній порівняно з приватними компаніями. У підсумку попит на вантажний рухомий склад "Укрзалізниці" перевищує його пропозицію. Разом з тим, тарифна політика не дозволяє "Укрзалізниці" закладати необхідну вагонну та інфраструктурну складові в тариф і забезпечувати оновлення рухомого складу.