ГоловнаКультура

Короткий метр для українського кінематографа став капсулою життя, - Іллєнко

"Короткий метр має величезну аудиторію, і кількість глядачів зростає", - говорить голова Держкіно.

Короткий метр для українського кінематографа став капсулою життя, - Іллєнко
Филипп Ильенко
Фото: Макс Требухов

Короткометражний формат для українського кінематографа став капсулою життя, яка дозволила зберегти його після "глухих" 90-их.

Про це заявив Пилип Іллєнко, голова Держкіно під час круглого столу "Чи можливий вихід українського кіно з інформаційного гетто?".

"Український кінематограф не зник саме завдяки тому, що перейшов у жанр супербюджетного короткометражного кіно, - заявив Іллєнко. - Однак його не було, де показувати. Тоді почали виникати фестивальні ініціативи. Першим з'явився фестиваль "Відкрита ніч".

За словами голови Держкіно, спершу фестиваль проводився у невеликій галереї на Андріївському узвозі, де самі автори показували кіно один одному, мало не на телеекранах. А потім, десь в середині нульових, стало зрозуміло, що ця аудиторія не співпадає з кількістю тих, хто хоче дивитися це кіно.

Потім, згадує Іллєнко, з'явився "Перший національний" канал. "Як не дивно, телевізійна аудиторія готова була сидіти цілу ніч і дивитися кіно. Але через комерціалізацію кіно з'явилася необхідність ліцензувати продукт, необхідність угоди про відчуження авторських прав та інше. Все це значно ускладнило процес", - зазначив він.

"Як не дивно, пізніше з'явилися продюсери цих короткометражних фільмів, які почали вибудовувати серйозні маркетингові кампанії... Фестиваль "Відкрита ніч" зник, але почали множитися майданчики, на яких фільми демонструються протягом однієї ночі. Тепер це вже 50 майданчиків в Україні і майданчики за кордоном", - сказав Іллєнко.

"Є питання про підхід до дистрибуції короткого метра. Бізнес це чи портфоліо режисера, щоб гарантувати отримання фінансування великих проектів. Від цього залежить і стратегія поширення цих фільмів", - зазначив експерт. За його словами, зараз немає реальної перспективи дистрибуції українського короткого метра крім фестивалів та Інтернету.

"Немає в цьому і великої комерційної перспективи. Питання в тому, як здійснювати просування короткого метра в Інтернеті має бути індивідуальним вибором автора фільму", - додав він.

"Короткий метр має величезну аудиторію, і кількість глядачів зростає", - резюмував він.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram