3251: перший крок до здешевлення авто

У зв’язку із ухваленим законопроектом 3251 про зменшення акцизу на вживані авто у пересічних громадян виникає багато запитань. Тому спробую пояснити логіку його прийняття та коротко роз’яснити норми.

Фото: autonews.ru

Скажу насамперед, що це – великий компроміс. І компроміс навіть не з лобістами вітчизняного автопрому. А з тими, хто переживає за наповнення бюджету та ринком продажу нових автомобілів, який зазнав серйозної кризи.

Важливим є те, що вперше ставка акцизу в рази зменшується. Пророблено багато роботи, і я дякую всім, хто долучився. Саме критична маса громадян, що зрозуміли важливість вирішення питання здешевлення автомобілів, зіграла визначальну роль. Зазначу, що це лише перший крок. Ми і далі продовжуємо працювати в напрямку доступності автомобілів для наших громадян.

Так в чому власне компроміс?

По-перше, ми домовились про тимчасовість дії закону (тішить, що завдяки поправці Оксани Юринець вийшло майже на два з половиною роки). Бо впевненні, що ефект за цей час буде позитивний: зросте наповненість бюджетних надходжень через збільшення кількості ввезених авто. До прикладу, за статистикою в Україну минулого року ввезено чотири тисячі вживаних автомобілів, а за оцінками експертів, якщо зменшити акцизи – збільшиться до ста тисяч в рік. Також зросте ринок продажу нафтопродуктів. А це – додаткова можливість і для місцевих бюджетів. Плюс - це хороший сигнал для підприємницького середовища (в тому числі для тих, які надають послуги з обслуговування автомобілів) – легше починати невеликий бізнес, коли за якісний автомобіль не потрібно переплачувати.

По-друге, зменшення акцизів стосується автомобілів, які вироблені не пізніше 1 січня 2010 року. Так, я розумію, що більшість людей чекають, коли зможуть купити добротний WV Golf чи Рassat за умовні тисячу доларів. Але ми свідомі того, що різке зменшення розмитнення перетворить Україну в утилізаційний автозлом з ризиком різкого погіршення екологічної ситуації. Уявіть, коли на вулицях міст з’являться тисячі старих автомобілів, що станеться із загазованістю повітря? Крім того, ми повинні пам’ятати про макроекономічні показники. Простіше кажучи, про курс нашої національної валюти. Внаслідок різкого попиту на долар і євро для купівлі авто за кордоном курс гривні логічно впаде.

Тимчасовим вирішенням доступності дешевих автомобілів особливо у прикордонних з Євросоюзом областях бачу можливість збільшення терміну перебування автомобілів на іноземній реєстрації на території України з 5 до 30 днів. Законопроект №2909 мого співавторства з такою нормою зареєстрований в Верховній Раді і ми далі будемо боротися за його прийняття.

По-третє, автомобілі повинні ввозитись для власного використання. А у випадку його продажу протягом 365 днів з дня реєстрації доплачується акцизний податок за старими ставками. Вважаю, що це був найважчий компроміс, адже ускладнюється процедура ввезення транспортних засобів. На практиці мало хто буде самостійно їхати в європейські країни для купівлі авто та проходити складну процедуру розмитнення. Логічно, що цим би мали займатись автодилерські мережі автосалонів, враховуючи, що ми створили для цього всі умови, скасувавши зайву норму подвійного оподаткування ПДВ для них. Але ринок розставить все на свої місця. Цим будуть займатись так звані перегонщики, але це вже буде, на жаль, нелегальний ринок надання таких послуг.

І про найважливіше та найприємніше. Завдяки зменшенню акцизів українська сім’я матиме можливість купити якісний, майже новий автомобіль за адекватною ціною. Тому закликаю президента якнайшвидше підписати закон, щоб він вступив в силу вже з 1 липня цього року.

Також розумію, що основним нашим завданням залишається підвищення рівня доходу всіх громадян, щоб купівля нового автомобіля для більшості була не мрією, а реальністю. Тому продовжуватиму робити для цього все можливе. А поки що це – ще один невеликий крок для поліпшення життя українців.

Ярослав Дубневич Ярослав Дубневич , Народний депутат України
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook и Twitter