Звітна інформація Уряду є вибірковою, несистемною, що базується лише на досягненнях, які, однак, є дещо суперечливими та сумнівними, особливо з точки зору їх практичної реалізації. Втім, хочеться звернутися до провалів у діяльності КМУ.
Жоден із пунктів економічного розділу Кабінетом Міністрів не виконано навіть частково. Усі заходи Уряду у напрямку виконання положень цього розділу знаходяться на етапах розробки проектів нормативно-правових актів.
Так, проект Стратегії розвитку високотехнологічних галузей до 2025 року надано на опрацювання відповідним центральним органам виконавчої влади, проект Концепції Державної цільової економічної програми розвитку в Україні інноваційної інфраструктури на період до 2020 року надіслано Мін’юсту для проведення правової експертизи, проекти законів про підтримку та розвиток інноваційної діяльності, стимулювання інновацій проходять експертне обговорення.
Уряд взагалі не був ініціатором законодавчих ініціатив, спрямованих на розвиток високотехнологічного виробництва, що сприятиме виробленню продукції з високою доданою вартістю, створенню ефективної інноваційної інфраструктури та ефективної системи захисту прав інтелектуальної власності, на чому акцентується увага в Коаліційній угоді.
Натомість наслідком діяльності МЕРТу, попри величезний піар, є показники падіння вітчизняного експорту. За минулий рік, за даними аналітичних звітів, падіння експорту в Пакистан становило 70,1%, в країни MERCOSUR – 67,05%, ACN – 57,1%, Середню Азію – 51%, ECOWAS – 49,06%, ГУАМ – 31,77%, ЄС – 26,39%, Близького Сходу та Північної Азії – 24,4%.
Майже півмільйони зареєстрованих безробітних.
Падіння «локомотиву» економіки – сільського господарства на 4,8% у порівнянні з 2014 роком.
У Звіті Уряду зазначено про виконання цілого ряду завдань, якими передбачено створення сприятливого для інвестицій середовища. Водночас очікуваних змін щодо поліпшення умов ведення бізнесу в Україні не відбулося. Основна частина завдань, пов’язаних зі створеннямсприятливого для інвестицій середовища, залишилась невиконаною. За результатами минулого року продовжився відтік інвестицій на 1,9 млрд.дол.
Фактично провалена податкова реформа через небажання йти на компроміси та доводити свою позицію громадськості та бізнесу та створити умови, що мотивують до детінізації, а не посилюють податковий тиск і придушують платників податків.
Реформи в антимонопольній сфері здебільшого реалізовані завдяки законодавчим ініціативам народних депутатів.
Тепер щодо питання фінансового забезпечення національної безпеки та оборони. Критична ситуація, що створена Кабміном внаслідок подання наспіх зверстаного проекту бюджету під ялинку, що «мали прийняти, бо кредит МВФ не дадуть». Це наявність диспропорції у грошовому забезпеченні військовослужбовців ДПСУ у порівнянні з окладом військовослужбовців ЗСУ та НГУ. В результаті черги на звільнення, і я повністю на боці прикордонників, адже за 2900 годувати родину та ще й іноді орендувати житло неможливо.
Незважаючи на звернення до Кабінету міністрів з проханням погодитись на запропоновані мною джерела фінансування або запропонувати альтернативні, Уряд не продемонстрував конструктивізму у цьому питанні.
Схожі питання фінансування існують в ДССЗІ, що є вкрай тривожним з огляду на нещодавні кібератаки на енергетичну інфраструктуру держави.
Міністерство культури. В минулому році я вже зареєструвала постанову про відставку міністра В. Кириленка за зрив процесу відновлення роботи Комісії у справах етнічних німців в Україні, що тільки через мій тиск знову запрацювала.
Втім, виявляється, що цілий рік Міністерство робило перелік фільмів та артистів, що мають бути заборонені для перегляду, в той час як дві угоди в сфері культури: Угода між Урядом України і Урядом Російської Федерації про співробітництво в галузі культури, науки і освіти та Угода між Міністерством культури і туризму України та Міністерством культури і масових комунікацій Російської Федерації про співробітництво в галузі культури офіційно не розірвані Міністерством, навіть попри відсутність ратифікації з боку парламенту.
Отже, зважаючи на результати роботи у 2015 році, рівень співпраці Кабміну з парламентом, готовність Кабміну оперативно виправляти критичні помилки дають мені всі підстави голосувати за визнання незадовільним звіту Уряду, а також і за недовіру до чинного складу Уряду.