Ось приклад: у проекті змін до Податкового кодексу, підготовлених Кабміном, виключається стаття про фіксований сільгосподаток, замість нього впроваджується єдиний податок для платників четвертої групи."Реформа", як бачимо, у зміні назви, та це було би півбіди, якби була зміна суті – а її там і близько нема!
Поняття сільгоспвиробника для цілей глави 1 розділу ХІV (а саме для платників єдиного податку четвертої групи) визначено в п.п. 14.1.235 ПКУ, який доповнено абзацом, в якому передбачається, що правовстановлюючі документи на земельні ділянки, що перебувають у власності або постійному користуванні юридичних та фізичних осіб, договори оренди земельних ділянок державної і комунальної власності та земельних ділянок, що перебувають у власності або постійному користуванні юридичних та фізичних осіб, в тому числі договори оренди земельних часток (паїв), повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.
Аналогічний абзац міститься в статті 298, п.п 298.8.1. Сільгоспвиробники для переходу на спрощену систему оподаткування, або підтвердження статусу платника єдиного податку, крім декларації, подають до контролюючого органу відомості про наявність земельних ділянок. У відомостях зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю). Правовстановлюючі документи на земельні ділянки, що перебувають у власності або постійному користуванні юридичних та фізичних осіб, договори оренди земельних ділянок державної і комунальної власності та земельних ділянок, що перебувають у власності або постійному користуванні юридичних та фізичних осіб, в тому числі договори оренди земельних часток (паїв), повинні бути оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства.
Крім того, в статті 292 прим.1 п. 3 передбачено, що підставою для нарахування єдиного податку платникам четвертої групи є дані державного земельного кадастру та/або дані з реєстру речових прав на нерухоме майно.
Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Отакий проект.
Здавалось би, все гладко, і що ж може бути поганого, наприклад, у терміні "оформлені та зареєстровані відповідно до законодавства" – а якраз у цьому і є вся проблема. Справа в тому, що оце "ЗАРЕЄСТРОВАНІ" роблять корумповані чиновники і створені ними, з корупційними цілями, сервісні структури. Вони і ті їхні посібники, що пишуть в інтересах хабарників хитрі закони, добре знають, що може означати не те що слово – навіть буква або знак у нормативно-правовому акті!
Пояснюю для необізнаних, що насправді в цьому проекті написано і що воно означає в реальному житті: там написано, що переважна більшість сільгоспвиробників, орендарів сільгоспземель, СІЛЬГОСПВИРОБНИКАМИ НЕ Є, якщо договори оренди землі, на якій вони працюють, не пройшли державної реєстрації, а раз так, то вони втрачають право на спеціальний режим оподаткування.
Це означає, по-перше, що переважна більшість, десятки тисяч сільгоспвиробників, фермерів, нашим новим, антикризовим і євроінтеграційним урядом відносяться у зону ризику, можуть бути в будь-який момент знищеними, бо втрата статусу сільгоспвиробника і відповідного режиму оподаткування означає неминуче розорення.
По-друге, це означає, що Кабмін віддає ці десятки тисяч сільських виробників на поталу чиновництва, тому що тільки від милості чиновника тепер залежатиме, буде хлібороб, орендар ріллі вважатись сільгоспвиробником чи ні.
І тим самим там викарбувано, що організовані злочинні угрупування під назвами земагентства, кадастрові, реєстраційні, податкові органи, зітхнувши з полегшенням, від радості потирають руки – пронесло, не скасовують "кормушки", надбані за Азарова, буде й далі чим "перекривати кисень" селюкам!
Знову ж таки, для необізнаних: дуже мало який сільгоспвиробник має договори оренди землі, які ВСІ пройшли державну реєстрацію. І не тому, що не хоче цієї реєстрації або щось приховує – земельний податок все одно сплачується з усієї площі, яка обробляється. Причина інша й банальна: та ж сама тотальна корупція й хабарництво в земельних та реєстраційних органах, виплеканих у систему.
Державна реєстрація договорів оренди сільгоспземлі, якщо не платити хабарі, часто затягується на роки!
Отже, мало того, що над орендарем знущаються реєстраційні кровопивці, його ще й намагаються зробити відповідальним за злочин, жертвою якого він є, і знищити його! Або, звісно, якщо не знищити, то "подоїти", і серед нових урядовців, абсолютно очевидно, є ці "дояри". Саме вони, замість усунення підґрунтя для корупції, просувають його знову, вже в нове законодавство, яке має затвердити нова Верховна Рада!
У мене пропозиція до прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка: шановний Арсенію Петровичу, виженіть з роботи в Кабміні тих агентів режиму Януковича, які готовили цю частину проекту! Щоб іншим не кортіло протягувати в актах уряду "кормушки" для ненажерливої чиновницької мафії.
А з державною реєстрацією договорів оренди землі, як і з багатьма іншими "хлібними" для чиновників питаннями, покінчити можна просто й дуже швидко – передати їх у сільради. Це будуть і робочі місця для села, і доходи місцевого бюджету, а також швидко, прозоро і підвищить роль місцевого самоврядування.