Працівники на керівних посадах у державній службі отримують значно меншу зарплату, ніж у приватному секторі. Такі дані озвучив Гліб Вишлінський, виконавчий директор Центру економічної стратегії під час круглого столу в Інституті Горшеніна.
Центр економічних стратегій у своєму дослідженні порівняв заробітну плату працівників державного і приватного секторів. Найбільший розрив виявили в ланці управління.
"Беремо держсекретаря, який переміг на конкурсі, має управлінський досвід у приватному секторі і ніякого досвіду на державній службі, оплата його праці за старою системою могла б бути на рівні 17 тисяч гривень, без доплат, але, наприклад, той самий державний секретар, але з досвідом роботи більш ніж 20 років, його оплата праці могла б бути приблизно 50 тис. гривень. Ці розриви свідчать про те, що найкращих людей з приватного сектора нам залучити до держслужби доволі важко", - сказав Вишлінський.
"Для цього нового держсекретаря загальний рівень оплати праці міг би бути на рівні провідного спеціаліста державного органу, який має просто максимальні доплати і максимальну вислугу на рівні, наприклад, 17 років. Це людина без будь-якого таланту отримує більше, ніж держсекретар, відповідальний за сотні держслужбовців у міністерстві, просто тому, що нікуди не висунувся з посади головного спеціаліста 17 років", - додав Вишлінський.
За словами експерта, 71% службовців на керівних посадах мають вислугу років понад 10 років, а це надбавка до зарплати в розмірі 30%, з них 46% - більш ніж 15 років з надбавкою за вислугу 50%.
Також, згідно з дослідженням, несправедливо розраховують заробітну плату при підвищенні.
"Коли головний спеціаліст переходить на управлінську посаду, де збільшується фінансова, іноді додається і кримінальна відповідальність, перегляд зарплат є недостатнім. Вони не мотивують людей рухатися далі. Оптимальна різниця оплати фахівцям різних рівнів повинна становити 15-20%, а не 3-5% як зараз", - зазначив Вишлінський.