Міжнародна група розслідувань Bellingcat спростувала інформацію, використовувану Росією як пропаганду, про те, що за два дні до катастрофи літака Malaysia Airlines рейсу МН-17 українські військовослужбовці нібито фотографувалися біля пускової установки в зоні АТО.
Матеріал із покроковим спростуванням фейку опубліковано на сайті групи.
Відзначають, що найближчий до зони бойових дій український ЗРК "Бук" у липні 2014 року був за сотню кілометрів від місця, де збили лайнер.
Фото установки опублікував капелан ЗСУ Михайло Греділь 15 липня 2014 року. На знімку - "Бук" 2-го батальйону 223-го зенітного полку зі Стрия. Ще одне фото невідомі виклали на російському форумі Yaplakal з геоприв'язкою в Перевальському районі неподалік від Дебальцевого.

Пізніше Греділь змінив геотеги і пояснив це в наступному пості. Як з'ясувалося, насправді знімки авторства капелана були зроблені на Миргородській військовій базі під Полтавою.

Також експерти показали відео пересування цього "Бука" під Миргородом.
"І зараз, після майже трьох років (розслідувань, - ред.), єдиний функціональний "Бук", який був помічений у зоні ураження МН-17, був російським - ЗРК 53-ї зенітної ракетної бригади ЗС РФ з Курська", - підсумували експерти Bellingcat.
Нагадаємо, літак Boeing 777, що виконував рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, було збито 17 липня 2014 року в Донецькій області, на підконтрольній бойовикам території. В результаті трагедії загинули всі 298 осіб, які перебували на борту. Пасажирами рейсу були громадяни 10 країн, більшість загиблих (196 осіб) - громадяни Нідерландів.
На початку березня Bellingcat оприлюднив новий звіт про російського офіцера, який відповідав за перевезення "Бука".