Дніпропетровські студенти з НГУ днями презентували автомобіль, що працює на сонячній енергії. Курсувати вулицями на ньому може лише один пасажир і тільки влітку, адже взимку в ньому і холодно, і далеко не виїдеш без яскравого сонця. Але все ж хлопці довели, що "залізний кінь" може працювати, не завдаючи шкоди природі вихлопними газами. "Наш екомобіль може їхати зі швидкістю до 15 км/год. і має три швидкості", - розповів один із творців технічного дива Роман Демченко, що закінчує 5-й курс кафедри автомобілів та автогосподарств НГУ.
Без дозаправки машинка бігає годину, після чого потрібно, щоб вона постояла під сонцем хвилин 15-20. За цей час батареї зарядять акумулятор - і можна далі вирушати в дорогу. "Знадобилося 150 спеціальних елементів, встановлених на даху авто, які й поглинають сонячну енергію", - пояснив Роман. Усього на створення екомобіля у хлопців пішло 7 тис. грн.
Студенти провели тест-драйви свого дітища і залишилися задоволені. "Коли я працював над проектом рами авто, то приділив багато уваги прораховуванню різних дорожніх ситуацій: камені можуть потрапити під колеса або ями на дорозі. Стійкість у авто вийшла хороша, амортизатор дозволяє почуватися в ній комфортно, незважаючи на нерівності доріг", - розповів колега Романа по роботі над екомобілем Сергій Десятерик. Побачивши таке диво на колесах, городяни-свідки тест-драйву зупинялися поспостерігати за маневрами авто. "Ми каталися навколо "Танку" (пам'ятник на просп. Карла Маркса, - авт.). Багато людей підходили, цікавилися, дивувалися, що машина їздить на сонячних батареях", - сміється Роман.
Хлопці впевнені, що з певними доопрацюваннями їхнє творіння може скласти конкуренцію звичайним авто. А в такому вигляді, як електрокар виглядає нині, його можна використовувати, наприклад, у рекламних цілях. "Начепивши рекламні плакати, їздити в центрі міста", - розповів Демченко.
Додамо, що цьогоріч у НГУ відкрили навіть нову спеціальність - "Нетрадиційні та поновлювані джерела енергії", а також створили спеціальну лабораторію альтернативної енергетики.