Щоб подолати ситуацію, що склалася в «Укрзалізниці», необхідно прийняти відповідні кадрові рішення, запустити ремонтну базу і зупинити корупцію. Про це заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян в інтерв'ю Олексію Арестовичу, повідомляє УНІАН.
За даними міністра, «Укрзалізниця», яка безпосередньо впливає на 5% ВВП країни, генерує величезні збитки і для себе, і для суміжних галузей. Так, останні 2 роки мінімум 25% продукції або залишається на складах, або не виробляється взагалі, оскільки залізниця не здатна перевезти такий обсяг. З цієї ж причини на сьогодні перевезено тільки 45% врожаю, решта досі в полях або на елеваторах.
«Зараз на кожній закупівлі крадуть 30-40% а то і більше, ці цифри підтвердило і НАБУ. Якщо красти половину всього що є, як довго кожна фірма протягне?»- сказав міністр.
На думку Омеляна, вирішити проблему покликаний контракт з General Electric на постачання дизельних тепловозів серії Evolution і 40% -локалізацію виробництва в Україні: «У нас майже тисячі одиниць локомотивів не вистачає, тому маємо дикі проблеми з перевезеннями, фактор кинутих поїздів і корупцію, коли за кожен вагон десь там в центральній частині Києва збирають такси - 4 тис. грн за подання».
При цьому міністр додав, що постачання нових локомотивів - «крапля в морі», і «Укрзалізниця» вимагає «кардинальних і швидких» рішень.
Нагадаємо, в лютому 2018 року американська корпорація General Electric і «Укрзалізниця» підписали рамкову угоду на 1 млрд дол. Перший етап передбачає постачання 30 локомотивів, а також локалізацію виробництва в Україні, що становить 10% кінцевої вартості угоди. На цьому етапі GE буде використовувати українську сигнальну і радіосистеми, а також деякі елементи кабіни.