Кошти, отримані від підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення в Україні, повинні піти на розвиток не тільки ПАТ "Укрзалізниця", а й усієї економіки. Таку думку висловив виконавчий директор Національного комітету розвитку промисловості України, народний депутат Анатолій Гіршфельд.
"Індексація тарифів продиктована необхідністю виведення їх на економічно обґрунтований рівень, що дозволить отримати додатковий ресурс для інвестицій", - вважає Гіршфельд. - Об'єктивно нинішній тариф не дозволяв забезпечити необхідні кошти для реалізації Програми оновлення рухомого складу ПАТ "Укрзалізниця" до 2021 року і Стратегії розвитку ПАТ "Укрзалізниця" до 2021 року, які зараз розглядаються експертами Національного комітету".
Механізм зміни тарифів має бути відображений у ключових документах інфраструктурного монополіста як джерело оновлення рухомого складу і підвищення якості надаваних послуг.
Цільове використання отриманих ресурсів залишається чи не єдиним дієвим інструментом для вирішення накопичених проблем УЗ, а також потужним інструментом розвитку української промисловості, що дасть імпульс усій економіці, вважає Гіршфельд.
"Українське залізничне машинобудування орієнтоване насамперед на задоволення потреб УЗ. Після кризи виробники зуміли зберегти ключові компетенції і працюють над освоєнням нових видів продукції, впроваджують інноваційні технології, що є базисом і конкурентною перевагою в реалізації і Стратегії, і Програми УЗ. Придбання нових вантажних вагонів вітчизняної розробки зі збільшеним терміном експлуатації і міжремонтним пробігом дозволить прискорити вирішення проблем хронічного дефіциту рухомого складу УЗ, що зменшить вартість життєвого циклу рухомого складу і, відповідно, здешевить перевезення, - зазначає Гіршфельд. - На жаль, ресурс українських виробників недооцінювався і, можна сказати, ігнорувався попереднім керівництвом УЗ, незважаючи на те, що експерти Національного комітету неодноразово звертали увагу на проблему".
На його думку, введення нового тарифу сприятиме запуску процесу виробництва нового рухомого складу в Україні і відкриє можливості для фінансування його через механізм лізингу або кредитування. Що позитивно позначиться на перевезеннях і запустить ринкові механізми зростання.
"Важливо, щоб під час реалізації пріоритетів УЗ забезпечила прозорі, недискримінаційні умови конкурсу з максимальним залученням національних виробників. Новий керівник УЗ заявив, що компанія відкрита для бізнесу в тих напрямках, де здійснюються модернізація і капітальні інвестиції. Не сумніваюся, що консенсус буде знайдено", - підсумував Гіршфельд.