ГоловнаЕкономікаБізнес

Проти підвищення тарифів "Укрзалізниці" виступили в профільних комітетах парламенту

"У 2015 році тарифи підняли на 30%. У 2016 році - на 15%. Зараз чекаємо на 25%".

Проти підвищення тарифів "Укрзалізниці" виступили в профільних комітетах парламенту
Фото: mtu.gov.ua

Представники профільних парламентських комітетів закликали керівництво Кабміну і "Укрзалізниці" переглянути питання підвищення тарифів на вантажоперевезення. Про це представники різних фракцій заявили під час круглого столу в Комітеті ВР з питань промислової політики і підприємництва.

Голова комітету, представник Радикальної партії Віктор Галасюк зазначив, що підвищення тарифів на вантажоперевезення означає, що на українську промисловість ляже тягар додаткових витрат обсягом 10 млрд гривень. На думку Галасюка, у залізниці є альтернативний шлях підвищення доходів.

"Можна піти шляхом випуску довгострокових облігацій, залучення довгострокових позик або подолання масштабної корупції, про яку неодноразово заявляв пан Бальчун. Тому я сподіваюся, що ми почуємо такі пропозиції і від самої "Укрзалізниці", і від промисловців", - наголосив Галасюк.

За його словами, останнім часом спостерігається падіння обсягів перевезень, і "Укрзалізниця" намагається за рахунок підвищення тарифів компенсувати це падіння.

"Але ми розуміємо, що це абсолютно не вихід. Тому що підвищення тарифів призведе до подальшого скорочення обсягу послуг. Відповідно, наступним логічним кроком буде нове підвищення тарифів. Тобто з цього замкнутого кола потрібно виходити", - заявив Галасюк.

"У 2015 році тарифи на перевезення зернових підняли на 30%. У 2016 році тарифи зросли на 15%. Зараз чекаємо на 25%. Ми розуміємо - залізниця повинна виживати. Вартість послуг перевезення в Україні - не найвища. Але наші сусіди на Заході мають прозорі тарифи, вони мають єдині умови для всіх охочих користуватися послугами, і вони не мають тієї корупційної складової, яка в нас сьогодні на залізниці. Сьогодні триває кримінальне провадження НАБУ із закупівлі пального для перевезень. Залізниця закуповує дороге паливо, отже це багате підприємство, яке дає можливість корупціонерам заробити гроші?" - заявив народний депутат від фракції БПП Борислав Розенблат.

""Укрзалізниці" слід підготувати програму підвищення власної операційної ефективності та подолання корупції. 8,5 доби - це той обіг вагонів, який закладає "Укрзалізниця", щоб обґрунтувати необхідність додаткових коштів для закупівлі вагонів. Але ще три роки тому обіг вагонів був 6 діб. Ще одна цифра - 1 млрд грн. Це зростання адміністративних витрат, яке "Укрзалізниця" заклала в фінансовий план, узгоджений Міністерством інфраструктури, за який пропонують заплатити споживачам - бізнесу і пасажирам", - заявив член транспортного комітету, представник "Опозиційного блоку" Володимир Гусак.

Нагадаємо, Європейська бізнес асоціація (ЕВА) виступила проти підвищення тарифів "Укрзалізниці". За оцінками профільних експертів ЕВА, запропонована індексація залізничних тарифів "негативно вплине на окремі галузі економіки України, в тому числі на середньо- і довгострокову конкурентоспроможність промисловості й агропромислового комплексу України, і може призвести до збільшення вартості автомобільних перевезень як альтернативного виду вантажних перевезень".

Раніше проти підвищення залізничних тарифів також висловилися Американська торгова палата (АСС) і Федерація роботодавців України (ФРУ). Зокрема, АСС запропонувала відтермінувати рішення до створення незалежного органу, який буде визначати ефективність тарифної політики на транспорті. У ФРУ також запропонували відкласти розгляд наказу про підвищення тарифів на вантажні перевезення для проведення публічного обговорення цього питання з учасниками ринку.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram