ГоловнаЕкономікаБізнес

Хочемо більше грошей - це не обґрунтування для підвищення залізничних тарифів, - Ляпіна

Голова ДРС розкритикувала підвищення тарифів УЗ.

Хочемо більше грошей - це не обґрунтування для підвищення залізничних тарифів, - Ляпіна
Фото: Макс Левин

Ухвалення рішення про підвищення тарифів на залізничні перевезення слід відкласти до опрацювання цього питання робочою групою, створеною при Державній регуляторної службі. Про це йдеться в резолюції, прийнятій за підсумками громадських консультацій, проведених сьогодні ДРС за участю представників Міністерства інфраструктури, "Укрзалізниці", а також галузевих асоціацій, пише "Главком".

За словами голови ДРС Ксенії Ляпіної, ні "Укрзалізниця", ні Міністерство інфраструктури не подали достатніх обґрунтувань для підняття вартості вантажоперевезень з 1 березня на 15%.

"Як можна піднімати тарифи на залізничні перевезення, якщо немає жодного плану, не проаналізовано, як це вплине на економіку країни. Не зрозуміло, яку проблему вирішує "Укрзалізниця" за допомогою підвищення тарифів? Проблема називається "немає грошей". То їх ніхто не має! Усім хочеться працювати менше, а отримувати більше. Зазвичай питання ціноутворення регулюються ринком, але "Укрзалізниця" не працює в ринкових умовах, вона не має конкурентів, це монополіст. І поки немає незалежного регулятора, об'єктивно оцінити необхідність підвищення тарифів неможливо. Міністерство інфраструктури не провело роботи з економічного обґрунтування тарифів. Питання: а може "Укрзалізниця" надавати комусь знижки? Чому? Підвищення тарифів - це великі корупційні ризики під час переговорів про надання індивідуальних знижок. Має бути незалежний орган, має бути методика, критерії. Тоді можна говорити про прозорість установлення тарифів", - заявила Ляпіна.

Заступник міністра інфраструктури Микола Снітко заявив, що його відомство підтримує ініціативу зі створення робочої групи при ДРС, яка проаналізує розрахунки, надані "Укрзалізницею", а також зустрічні аргументи галузевих асоціацій. На його думку, Мінінфраструктури готове розглянути позицію бізнесу.

Нагадаємо, Міністерство інфраструктури опублікувало проект наказу про підвищення з 1 березня 2016 року тарифів на вантажоперевезення на 15%. Галузеві асоціації, що представляють гірничо-металургійної комплекс, будівельну, хімічну галузь, аграрний сектор, виступили з вимогою ввести до кінця 2016 року мораторій на підвищення тарифів. На їхню думку, зростання тарифу створить суттєві ризики для економіки України, зокрема для експортно орієнтованих галузей, знизить їхню конкурентоспроможність на світових ринках.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram