Підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення є необґрунтованим, а відповідний наказ Мінінфраструктури суперечить українському законодавству. Про це заявили відразу у двох відомствах - у Міністерстві фінансів і Державній регуляторній службі, заблокувавши ініціативу чиновників МІУ, пише УНІАН.
Заступниця міністра фінансів Оксана Маркарова зазначає, що Мінінфраструктури не подало висновку Мінекономрозвитку про вплив зростання тарифів на індекс цін промислової продукції. Чиновники МІУ не проаналізували, як подорожчання перевезення залізницею позначиться на агропромисловому комплексі, вугільній галузі, дорожньому будівництві, а також інших галузях, які отримують підтримку з держбюджету.
У Мінфіні вважають, що підвищення залізничних тарифів обернеться підвищенням собівартості промислової продукції в цілому, що порушить прогнозні показники економічного і соціального розвитку України на 2016 рік. У міністерстві ставлять під сумнів і доцільність запропонованої МІУ відмови від нинішнього розподілу залізничних вантажів за класами.
У Державній регуляторній службі (ДРС) стверджують, що проект наказу про підвищення залізничних тарифів підготовлено без урахування позиції учасників ринку, галузевих асоціацій, експертів.
"На адресу Державної регуляторної служби України надійшли численні зауваження та пропозиції від суб'єктів господарювання, обсяг і характер яких свідчить про те, що покладений в основу проекту наказу спосіб державного регулювання є потенційно обтяжливим для суб'єктів господарювання й окремих категорій населення", - вказують у ДРС.
Наголошують, що Мінінфраструктури не проаналізувало, наскільки ефективно використано кошти, отримані "Укрзалізницею" від попереднього підвищення залізничних тарифів (у січні 2015 року тарифи збільшили на 30%). В обґрунтуванні нового підвищення тарифів просто скопійовано цифри з попередніх документів.
Як і в Мінфіні, в ДРС підкреслюють, що МІУ не проаналізувало, як уплине зростання тарифів на обсяги вантажоперевезень залізницею.
"Розробка проекту здійснена з порушенням принципів державної регуляторної політики адекватності, збалансованості та передбачуваності", - резюмують у Державній регуляторної службі.
Як повідомляли, Міністерство інфраструктури анонсувало підвищення тарифів на залізничні перевезення 2016 року на 30%. Представники галузевих об'єднань металургів, вуглярів, хіміків, будівельників, аграріїв стверджують, що за умов зниження цін на світових ринках зростання транспортної складової зробить продукцію українських виробників неконкурентною. У результаті дії МІУ зумовлять масову зупинку підприємств, скорочення робочих місць і доходів держбюджету.