ГлавнаяЭкономикаБизнес

​13 років СКМ. Чого не сказав Олег Попов

Днями найбільший холдинг країни відсвяткував своє 13-ліття. З цього приводу гендиректор СКМ Олег Попов опублікував блог «СКМ: 13 лет. 13 строек. 13 поводов для гордости», де описав, чим пишається його компанія.

Фото: scm.com.ua

За словами Попова, 13 років тому Рінат Ахметов запропонував чотири принципи, на яких має будуватися бізнес. Перший – побудувати абсолютно прозору компанію. Цей пункт, безумовно, виконаний. Справді, СКМ показує, що можна будувати бізнес без зарплат в конверті. Правда, є одна відмінність СКМ від більшості компаній в Україні. Цю відмінність можна назвати «магією імені Ахметова» – власник компанії може собі дозволити таку розкіш, як будівництво прозорої компанії. Навколо ж є тисячі підприємців, які, може б і хотіли так працювати, але репресивна система влади змушує їх працювати зовсім не за легальними схемами. Всі інші пункти – чесно платити податки, зібрати сильну команду, побудувати ефективну модель корпоративного будівництва – це так чи інакше, похідна від першого пункту.

Серед предметів гордощів Попова – кілька пунктів про глибинну модернізацію ряду об’єктів, перш за все, в енергетиці. Але коли Олег Попов перераховував досягнення СКМ у цій галузі, він не сказав про те, що у нас сьогодні є дві моделі роботи крупного і середнього бізнесу. Перша - іноваційна, коли підприємства вкладаються в нові технології і пробують модернізовуватися. Друга – рейдерська. Як сказав недавно один народний депутат, описуючи економічну модель держави: «Ми по третьому колу рейдеримо одні і ті самі підприємства». Перших (інноваторів) – абсолютна меншість. Зрештою, заява Азарова про те, що ми не йдемо в ЄС, бо нам необхідно вкласти в модернізацію економіки 160 млрд доларів – краща ілюстрація того, що уряд робить ставку на другу модель розвитку країни. Якщо ми подивимося на топ-20 українських мультимільйонерів, ми можемо назвати лише чотири-п’ять їх компаній, які сповідують інноваційну модель. Інші – латають старе і витискають з нього останні соки.

Що ще не сказав Олег Попов? Він не сказав, що держава, розповідаючи про те, як вона піклується про експортерів, насправді залишає їх один на один з зовнішнім світом. У нас просто не існує жодної ефективної торгово-економічної місії, яка б лобіювала наш бізнес. Успіх підприємства за кордоном приписує собі посольство, провали – повністю лягають на плечі підприємця. 

Ще він не сказав, що погіршення фінансових рейтингів країни, яке ми спостерігаємо останні місяці, автоматично робить кредити для всіх підприємств України дорожчими. А сподівання на збільшення держзамовлення, про яке минулого тижня говорив Дмитро Фірташ – це всього на всього хороші наміри і красиві слова. 

І останнє. Те, про що писав Олег Попов, нагадує чарівну казку, унікальну для українських умов. СКМ має ресурси, аби розвивати не тільки себе, але й простір навколо. Та в книзі, де ця казка розміщена, дуже багато історій, якi (за бажанням колективу авторів, які займаються цим «письменництвом» вже не перше десятиліття) не передбачають happy end.

Вадим ДенисенкоВадим Денисенко, Институт стратегического партнерства
Читайте главные новости LB.ua в социальных сетях Facebook и Twitter