Влада має намір знайти розумний компроміс між підтримкою вітчизняного автопрому та інтересами українських споживачів.
Про це сказав прем'єр-міністр Микола Азаров під час спілкування з працівниками Запорізького автомобільного заводу, говорячи про проблеми українських автовиробників.
"Всі ті заходи, про які ваші керівники говорять, мають як свої плюси, так і мінуси. Ось для кого вони мають плюси? Для вашого підприємства вони мають плюси. Ось ми, припустимо, введемо мито на автомобілі, які завозяться, так відразу ваші автомобілі стануть конкурентоспроможними", - зазначив він.
"А мінус для нашого покупця, який, наприклад, не хоче купувати ЗАЗ, а хоче купувати інший автомобіль. Ми повинні на цей мінус дивитися і зважувати? Повинні. Ось ми зараз зважуємо, але рішення ми знайдемо обов'язково. І знайдемо таке рішення, яке і вас підтримає, і споживача не поставить в умови, коли ми йому будемо щось нав'язувати", - продовжив прем'єр.
Він додав, що якщо нав'язувати покупцям виключно вітчизняні автомобілі, то їх виробники можуть втратити стимул підвищувати їх якість і конкурентоспроможність.
Водночас Азаров відзначив серйозність становища автопрому на прикладі ЗАЗу, який у гарні часи виробляв 280 тис. автомобілів, а зараз - всього 60 тис.
Нагадаємо, за підсумками дев'яти місяців нинішнього року виробництво автомобілей в Україні впало до 54,949 тис., що майже на чверть менше від показника за анлогічний період минулого року.
Найбільшими виробниками легкових автомобілів і автобусів в Україні є корпорація "УкрАвто" (Запорізький автомобілебудівний завод), корпорація "Богдан" (яка оголосила про зупинку виробництва легковиків через відсутність ринків збуту), "Єврокар", корпорація "АІС" (КрАСЗ), корпорація "Еталон" (Чернігівський і Бориспільський автозаводи).