Одеська мерія купила у Праги 10 уживаних трамваїв за 157 тис. євро (близько 1,5 млн грн), учора перший з них уже вийшов на лінію.
"Зважаючи на високу вартість нових вагонів, 2012 року виконкомом вирішив придбати в Чехії за прямим контрактом 10 трамвайних вагонів 1985 року випуску, які були в експлуатації, вартістю 15,7 тис. євро за 1 трамвай. 2013 року заплановано придбати ще 10 таких трамваїв" , - наголошено в повідомленні прес-служби міськради.
Директор комунального підприємства "Одесаміськелектротранс" Дмитро Полунін зазначив, що ця модель трамвая зараз експлуатується практично в усіх містах України. "Треба розуміти, що в Чехії комплексний підхід до експлуатації трамваїв. Там прекрасні колії, ремонтна база, тягові підстанції та тягова мережа не потерпають від перепадів напруги. Тому вагони в Чехії зберігаються набагато краще, ніж у нас. Ми перевірили з фахівцями кузов і контактні рами - все в чудовому стані. Вони зможуть перевозити пасажирів ще не менш ніж 7 років", - заявив він.
Мер Одеси Олексій Костусєв зазначив, що ці трамваї не поступаються новим російським. "Окрім того, новий трамвай коштує набагато дорожче, ніж 20 старих. Треба рахувати кожну копійку. Нам 20 трамваїв обійдуться лише лише в 4 млн гривень. Тому жити треба за можливостями, не створюючи боргів і не забираючи майбутнє в наших дітей", - зазначив він.
У повідомленні також наголошено, що зараз тривають переговори про придбання експлуатованих тролейбусів, що також дозволить вирішити питання з оновленням рухомого складу зі значною економією коштів.
За даними мерії, в Одесі - 214 трамваїв і 157 тролейбусів, які на 95% відпрацювали нормативний термін експлуатації. Середній вік експлуатованих трамвайних вагонів - 28 років, тролейбусів - 18 років. Основна частина нині експлуатованих трамвайних вагонів (моделі Т-3) закуплена з 1966-го по 1986 роки. 2011 року Одеса списала 49 трамвайних вагонів і 12 тролейбусів, відновлення й експлуатація яких були економічно недоцільними.
Нагадаємо, наприкінці минулого року б/в-трамваї в Чехії купив Харків.