За словами заступника керівника КП «Київський метрополітен» Валерія Гавриленка, собівартість перевезення одного пасажира в 2014 році була на рівні 3,11 грн, наступного року очікується на рівні 3,16 грн. Справедливий прибуток має становити 10-15 % собівартості, тому отримуємо вартість проїзду в розмірі від 3,58 грн до 3,65 грн. До цієї суми включаємо покриття раніше отриманих збитків (ще 35 копійок) і отримуємо тариф у 4 грн, який є цілком економічно обґрунтованим.
Так, при середній кількості платних перевезень 984 616 осіб у день, вказані 35 копійок трансформуються у 344 тис. грн щоденних доходів – за півроку це щонайменше 62 млн грн, або пряме покриття 20 % збитків за І півріччя 2014 року в розмірі 330,4 млн грн.
Приватний збірник виручки метрополітену – ТОВ «Альфа Пей Термінал», (переможець інвестиційного конкурсу щодо впровадження «Електронного квитка» на наземному транспорті столиці) – за умовами договору отримає 8,47% виручки. Якби у столичній мерії таки пішли на подорожчання квитка до 15 грн, інвестор мав би право на отримання 1,2 млн грн у день або майже 456 млн грн у рік, а за 10 років дії договору – 4,5 млрд грн!
У коментарі для сюжету програми «Схеми» на «Першому національному» (від 20.11.2014) Перший заступник голови КМДА І. Ніконов заявив, що умови договору змінено, інвестор буде залишати собі не більше 4,5 % виручки. Втім, офіційного підтвердження вказаної інформації немає. Та й навіть за таких умов ТОВ «Альфа Пей Термінал» при вартості проїзного квитка 15 грн отримував би 242 млн грн у рік, а за 10 років – 2,4 млрд грн. При цьому сума інвестицій компанії в проект «Електронний квиток» – 113 млн грн.
Нагадаємо, що при нинішній ціні на проїзд «Альфа Пей Термінал» матиме право на отримання 167 тис. грн у день та майже 61 млн грн у рік. Тобто, зниження відсотка отриманої виручки при вартості проїзду 15 грн все одно збагатить за рахунок киян не одного інвестора та керівництво міста на довгі покоління.