Справа в тому, що в Повітряному кодексі передбачена грошова компенсація за скасування рейсу, однак за затримку рейсу така компенсація відсутня. При цьому не можливо знайти жодних аргументів, щоб обґрунтувати такий різний підхід до пасажирів затриманих та скасованих рейсів. Крім того, виплата компенсацій у разі затримки рейсу відповідає практиці Європейського суду Справедливості, який вже ухвалював рішення з цього приводу.
Законопроект 8548 «Про внесення змін до статті 106 Повітряного кодексу України (щодо адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу)» має виправити цю несправедливість. Проект передбачає грошову компенсацію пасажирам за затримку рейсу на три години і більше, як це уже передбачено для скасованих рейсів.
В разі затримки рейсу на понад 3 години кожному пасажиру авіаперевізник має відшкодовувати 250 євро - для рейсів дальністю до 1500 кілометрів; 400 євро - для рейсів дальністю від 1500 до 3500 кілометрів та 600 євро - для рейсів дальністю понад 3500 кілометрів.
Разом з тим, перевізник не зобов'язаний виплачувати компенсацію, якщо він може підтвердити, що причиною скасування рейсу була дія непереборної сили або надзвичайна ситуація, якій не можна було запобігти, навіть якби було вжито усіх заходів.
Ухвалення цих змін сприятиме захисту прав споживачів, підвищить рівень надання послуг в сфері пасажирських повітряних перевезень та покращить чесну конкуренцію серед авіаперевізників.