Майдан закарбувався у нашій пам'яті вбитими та постраждалими. Небесна сотня, зниклі безвісти. Але була і боротьба. Це подвиг наш. Подвиг громадянського суспільства.
Тож чому навчив нас Майдан?
1. ПОСТАНОВКА ПРІОРІТЕТІВ
«Коли на Грушевського відбуватися активні бойові дії, ми з друзями підвозили покришки. Їздили по всьому місту, по окраїнах. І коли нам повідомляли про сутички на вулицях, ми розуміли, що наш пріоритет не бійка заради бійки»
2. ІНІЦІАТИВНІСТЬ
«Один з випадків - 18 лютого, коли беркут заліз на дах, «відстьогував» гранати в людей і відстрілював з резинострілів. Ми з Орестом Квачом (доброволець, який у 2014 році загинув на Донбасі) організували групу, організували щити дерев`яні, згуртували людей, які просто хаотично бігали, що дозволило нам залізти на дах і трошки побити цих беркутів. Вибрали таких «дебелих мєдвєдєй», дозволила людям старшого покоління безпечно підносити нам шини та бруківку».
3. ВИЗНАЧЕННЯ ЧІТКИХ ЦІЛЕЙ
«Коли стоїть навала беркуту і є командир, що коригує дії – ти борешся зі стіною. Отже, потрібно робити щось з командиром. Ми, зібравши невеличку групу з рогатками, забезпечили те, що певні відділи лави беркуту, позбавившись своїх командирів, відходили на задній план»
4. СТРАТЕГІЧНЕ МИСЛЕННЯ
«Біля офісу 5-10 були запалені покришки і люди стояли якось так, що самі цим димом і дихали.
Просто проявивши певну сміливість, ми забезпечили невеличкий прорив. Принцип такий: кидаємо спершу каміння, цим забезпечуємо прохід нашим «гренадерам», які вже закидували коктейлями. І так потроху ми просувались вперед.
По суті, минуло 3 роки, а стратегічне мислення і зараз нам допомагає. Так само покроково організація допомогла мені (Денису Поліщуку) та Андрію (Медведьку, учаснику Революції гідності та війни на Донбасі) вийти з тюрми».
5. ЕФЕКТИВНІШЕ РОБИТИ УСЕ «З НИЗІВ», АЛЕ НЕОБХІДНО СТВОРЮВАТИ ІНСТИТУЦІЙНІ РІВНІ.
Відмінність між народом в усіх його проявах і державою у вигляді кримінальної еліти, що прикривалася силовими структурами було видно неозброєним оком:
«За рахунок того, що приносили люди і навіть попри те, що розкрадалося, Майдан завжди був нагодований. Більше того, ми ще могли годувати всіх ментів, бомжів і наркоманів. Усі були нагодовані. Будь-які питання з їжею, одягом, обігрівом вирішувались швидко і оперативно.
І з іншої сторони беркута і ВВ-шники. Перші дні вони спали на щитах в Кабміні, «голодні і озлобені, як собаки». Лише пізніше це питання було вирішено. Державний механізм він заторможений.»
6. РОЗРАХОВУВАТИ НА СЕБЕ. БРАТИ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ. ДОВОДИТИ СПРАВУ ДО КІНЦЯ.
«Коли кажуть, що на Майдані не було зброї - її реально не було. Чому? Тільки з тієї причини, що всі думали, що десь вона там буде у когось. Російська пропаганда показує пацанів з «воздушками». У нас були пугачі і феєрверки. І три рушниці. Насправді гроші виділялись, але губилися в бюрократичних структурах.»
7. КОЛИ МИ ГОВОРИМО «ПОГАНА ВЛАДА». ПИТАННЯ: ХТО ЗАМІСТЬ НИХ? ЯКЩО МИ, ТО НАСКІЛЬКИ В НАС КРАЩЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ?
«Революція має 2 етапи: «разрушение и созидание».
Майдан мав оборонний характер. Коли країна зійшла зі свого шляху, коли голова СБУ відверто росіянин, навіть не те що російська агентура, іншого виходу немає.
Далі відбувається битва ідей. Хтось хоче колонізувати Марс, хтось Венеру, хтось хоче, щоб ми були агродержавою, хтось айтішною, або відновлювати промисловість…Тобто вже маємо змагання ідей, без нав`язування хазяїв зверху, з сусідньої держави чи кримінальної еліти.
8. Я ЗА РЕВОЛЮЦІЮ В ЯКІСНОМУ ФОРМАТІ. ЩОБ ЦЕ НЕ БУЛО ТАСУВАННЯМ КОЛОДИ.
Для цього й існує «Освітня Асамблея» - щоб залучати людей до знань, виховувати активних громадян, людей дії.
Ми працюємо відповідно до стандартів НАТО. Кожен проект має строки, відповідальних, звітування і покарання. Не може бути в нормальному колективі без сварок. Якщо всім тепло і затишно – ви просто перегниваєте. СЛОВА РОЗ`ЄДНУЮТЬ, ДІЇ ОБ`ЄДНУЮТЬ».
Лекція була прочитана на базі проекту «Освітня асамблея»