Україна має всі шанси провалити посівну кампанію. Внаслідок політики другого уряду Яценюка, потреба у коштах на проведення польових робіт зросла у 1,5 рази, а дефіцит на посівну становить 11 мільярдів гривень. Шалене зростання цін на борошно, олію, крупи та інші продукти сільського господарства – це взагалі окремий пункт сумнівної роботи уряду та чинного міністра АПК від «Самопомочі» Олексія Павленка. Не зважаючи на війну, при міністрі-свободівцю Ігорю Швайці АПК був чи єдиною галуззю економіки, в якій спостерігалося зростання. Було зібрано рекордний урожай зернових, а темпи росту продукції сільгоспвиробництва становили більше 20%. Ситуація стала стрімко погіршуватися після приходу нового міністра з команди партії «Самопоміч».
Сьогодні на українському ринку палива продовжують спостерігатися неймовірні метаморфози. Зараз на АЗС дизельне паливо коштує дорожче, ніж 95-ий бензин. Така ситуація не відповідає ні економічній доцільності, ні здоровому глузду. Схоже, нафтотрейдери, які й так нажилися на недавніх стрибках національної валюти чи не найбільше, не можуть зупинитися та не збираються обмежуватись у власній жадобі. Це що, новий виток шахрайської схеми напередодні посівної?!
Теперішня ціна на дизель – справжня катастрофа для аграріїв. Ті, хто не закупив необхідну кількість палива після закінчення жнив-2014, змушені будуть потратитися незрівнянно більше. Вартість посівної кампанії неминуче вплине на ціну продуктів харчування.
Про такий стан справ не може не знати прем’єр-міністр Арсеній Яценюк, під чиїм безпосереднім керівництвом працює МінАПК на чолі з міністром від «Самопомочі» Олексієм Павленком. Проте «сильний прем’єр» чомусь сумирно мовчить. Зараз перед ним постає вибір: рятувати аграріїв чи задовольняти апетити великих нафтотрейдерів (Єремєєва, Коломойського та інших), зернотрейдерів та підігравати лобістам?
Також виникає запитання: а куди дивиться Антимонопольний комітет? Чи там не вбачають жодних загроз у тому, що власники бензоколонок на свій розсуд жонглюють цінами та наживаються на простих українцях, з яких й без того вже майже все вичавили олігархи та їх лобісти у владі?!
Але, схоже, що урядовці Арсенія Яценюка не дуже переймаються бідами простого народу. А ось олігархи, які були опорою режиму Януковича і голосували за «диктаторські закони» 16 січня, й тепер почуваються «на коні» та процвітають.
Нещодавно видання «Наші гроші» повідомило, що структури волинських нардепів-нафтобаронів Ігоря Єремеєва і Степана Івахіва успішно продали «Укрзалізниці» дизельне паливо за завищеною ціною на суму 2,4 мільярда гривень, а також провели сумнівний аукціон із продажу бензину «Енергоатому».
Схоже, новий міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, який раніше працював у групі Ігоря Єремєєва гендиректором «Континіуму», досі продовжує активно турбуватися про добробут свого «патрона»? Але тепер – вже у кріслі міністра в «реформаторському» Кабміні.
Наведені факти свідчать, що з часів Януковича у владі фактично нічого не змінилося. Це ще раз підтверджує, що саме олігархи є найбільшою проблемою на шляху розвитку України. Вони й надалі визначають «правила гри» в українській економіці, зокрема, через своїх людей у державних відомствах і міністерствах.
Сумніваюсь, що глава Кабміну Арсеній Яценюк здатний ліквідувати тендерні оборудки та шахрайські схеми. Для цього треба справді бути реформатором-«камікадзе», а не «імітатором» реформ.