Голова комісії Громадської палати Росії з питань розвитку інформаційного суспільства, ЗМІ та масових комунікацій Дмитро Бірюков запропонував зобов'язати інтернет-пошуковики відраховувати кошти ЗМІ за показ їх матеріалів.
Про це він висловився на розширеному засіданні комітету Держдуми з питань інформаційної політики, інформує РИА Новости.
"У всіх європейських країнах сьогодні фактично існує в тій чи іншій мірі або законопроект, або закони, які фіксують, що якщо публікація в пошуковику або на сайті якоїсь інформації до цього була в газеті чи журналі, то ця газета або журнал отримують фіксовану ціну. В Іспанії, наприклад, ухвалили законопроект, коли Google відраховує 7% від свого доходу в країні іспанським засобам масової інформації", - сказав Бірюков.
На його думку, таким чином буде реалізуватися додаткова підтримка російських ЗМІ.
"Я вважаю, що це може бути предметом закону, який дав би російським ЗМІ необхідну суму грошей, що могла б піти на фінансування передплати або роздрібної торгівлі в потрібних регіонах", - зазначив він.
Бірюков також зазначив, що Євросоюз уже підготував відповідні рекомендації для країн-учасників. Вони спрямовані на уніфікацію з 2016 року всіх законодавств у цьому напрямку і на те, щоб іноземні пошуковики платили регіональним ЗМІ, якщо вони їх згадують.
Ухвалений в Іспанії у липні новий закон отримав неофіційну назву Google Tax (податок на Google) і вимагає стягувати плату з агрегаторів новин, таких як Google News, які показують у себе фрагменти матеріалів ЗМІ. При цьому не важливо, чи має сервіс дозвіл від видавців чи ні.
У зв'язку з новим законодавством Google довелося закрити свій новинний сервіс в Іспанії з причини неможливості відрахування виплат, оскільки компанія не розміщує рекламу на Google News, отже, не отримує доходу з нього.
Із тиском в цьому питанні з боку європейських видавців Google стикається останнім часом все частіше. Так, німецький закон наказує пошуковику показувати у своєму зібранні тільки посилання на статтю і заголовок, але при цьому не зобов'язує компанію платити за таку послугу.
Аналогічні новинні сервіси є і у російських пошуковиків, таких як "Яндекс", Mail.ru, Rambler.