Опціонна програма "Яндекса", яка передбачає отримання топ-менеджерами компанії акцій пошуковика, вже зробила мільйонерами близько десяти співробітників. До такого висновку дійшла газета "Ведомости", проаналізувавши дані сайту InvestorPoint і базу даних агентства Bloomberg.
За даними видання, розробники, фінансисти, юристи, редактори "Яндекса" продали за останній рік 2,7 мільйона акцій компанії. Повний пакет на біржі оцінюється близько в 60 мільйонів доларів, проте скільки насправді менеджери отримали за акції, невідомо - одна акція "Яндекса" з часу IPO 2011 року коштувала від 16 до 38 доларів (зараз - близько 23 доларів).
У портала Roem.ru трохи інші дані: за відомостями сайту, продано було 2,4 мільйона акцій, що, виходячи з поточної ціни, дає суму в 56,5 мільйона доларів. На сайті перераховані всі 16 топ-менеджерів, які продавали цінні папери; в публікації "Ведомостей" говориться, що цінні папери реалізовувалися 17-ма співробітниками "Яндекса".
Всього за опціонною програмою, яка діє до 2017 року, співробітникам буде виділено 32,12 мільйона акцій, або близько 10% від всього "Яндекса". "Ведомости" пишуть, що до травня 2011 року, тобто часу IPO, за конкретними співробітниками було закріплено 17,36 мільйона акцій.
Публічне розміщення акцій "Яндекса" на американській біржі Nasdaq виявилося вкрай вдалим для компанії. "Яндекс" продавав цінні папери під час IPO по 25 доларів, і вже першого дня торгів вони подорожчали на 55% до 38 доларів. Втім, вищими від ціни розміщення акції були тільки до вересня 2011 року, після чого стали з невеликими перервами торгуватися в діапазоні 20-25 доларів.