






"Укрзалізниця" ввела в експлуатацію Бескидський залізничний тунель.
Урочиста церемонія відкриття відбулася за участю президента Петра Порошенка.
"Бескидський тунель відкрито! Це проект, завдяки якому Україна стане ще ближчою до Європейського Союзу, а Євросоюз - до України", - написав він у Фейсбуці.
Проект будівництва нового двоколійного тунелю за 22 м від аварійного одноколійного запустили 2007 року, а безпосереднє будівництво почалося 2013-го.
Вартість будівництва тунелю склала 102,7 млн євро, з них 55 млн євро кредиту виділив Європейський інвестиційний банк, а 40 млн доларів - Європейський банк реконструкції та розвитку.
Довжина тунелю становить 1,8 км, ширина - 10,5 м, висота - 8,5 м, глибина - 180 м від поверхні Бескидського хребта.
Відкриття тунелю дозволить збільшити пропускну здатність із 47 до 100 поїздів на день, а максимальну швидкість - із 40 до 70 км на годину. Рух у тунелі відкриють 25 травня.
Нагадаємо, підрядник завершив будівництво нового Бескидського тунелю в жовтні минулого року.
Тунель побудували 1886 року, він вичерпав свій експлуатаційний ресурс, крім того, його слабка пропускна здатність накладала обмеження на весь міжнародний транспортний коридор. Бескидський тунель - єдина одноколійна ділянка на всій довжині V Критського коридору, що проходить по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів).