Довгострокові спостерігачі від ОБСЄ за виборами в Україні підтвердили у своєму звіті обмеженість обсягів висвітлення кампанії в новинах та інформаційних випусках, зокрема, на найбільш популярних телеканалах, що може негативно вплинути на можливість виборців ознайомитися з різними політичними поглядами.
Про це йдеться у другому проміжному звіті спостерігачів ОБСЄ.
У документі наголошується, що в цілому з 35 годин, присвячених висвітленню кампанії конкуруючих партій в новинах та інформаційних випусках ЗМІ, які стали предметом моніторингу, тільки 6 годин транслювалися на чотирьох провідних каналах. Водночас 37 годин платної політичної реклами транслювалися цими телеканалами.
"Це свідчить про те, що для того, щоб звернутися до виборців за допомогою найпопулярніших мовників, політичним партіям потрібні значні фінансові ресурси", - наголошується в звіті.
Нам відомі звинувачення в наявності фактів підкупу виборців... Ми знаємо, що ця проблема є, і вона викликає стурбованість
— глава місії ОБСЄ Одрі Гловер (Великобританія)
"До того ж, провідні телеканали не збільшили кількість дискусійних програм в період проведення передвиборної агітації", - сказано в документі.
Також підкреслюється, що досить обмежені обсяги висвітлення кампанії надають правлячій партії значну перевагу, оскільки висвітлюється головним чином інституційна діяльність.
Як раніше повідомляли, місія спостерігачів CIS-EMO висловила заклопотаність випадками застосування насильства під час виборів, однак сумнівається в їхній ефективності.