ГоловнаПолітика

К. Бондаренко: Союз Ющенка з Януковичем нагадує пакт Молотова-Ріббентропа

Перебуваючи у Львові на зустрічі з львівськими журналістами, директор Київського інституту проблем управління імені Горшеніна Кость Бондаренко торкнувся деяких питань сучасної політичної ситуації в країні.

Зокрема він зазначив: «Нинішня виборча кампанія має декілька рівнів активності. Основна боротьба відбувається між найбільш рейтинговими кандидатами – Віктором Януковичем і Юлією Тимошенко. Протягом всієї кампанії рейтинги залишаються практично незмінними – розрив між основними конкурентами складає близько семи відсотків. Останнім часом сторони обмінюються «соціологічними ударами» - принаймні, серед загалу поширюється інформація про те, що у Тимошенко стрімко падає рейтинг, що вона відстає від Януковича ледве не на 20%. Реальні соціологічні заміри показують, що рейтинги є незмінними, і на них не впливає ні агітація, ні контр-агітація».

Кость Бондаренко вважає, що для перемоги над Тимошенко Януковичу необхідно як мінімум 15% розриву у першому турі.

«Адже на користь Тимошенко у другому турі зорієнтується більшість виборців Ющенка, Яценюка, Литвина, частина виборців Тігіпка. У той час, як на користь Януковича – частина виборців Тігіпка, виборці Симоненка і Богословської», - сказав політолог.

Він також зазначив, що в оточенні Віктора Ющенка розробляються плани виведення їхнього кандидата у другий тур. «Вже сьогодні активно вивчається досвід виборів 1999 року. Якщо пригадати 1999-й, то всі соціологи говорили про те, що у другий тур вийдуть Олександр Мороз та Леонід Кучма, при цьому Мороз реально перемагав Кучму. Про Симоненка говорили як про ймовірного кандидата на третє-четверте місце. В результаті, за останній місяць Морозу влаштували «інгулецький теракт» (коли керівника штабу Мороза в Кривому Розі звинуватили у організації замаху на Наталю Вітренко) та розвал Канівської четвірки. За допомогою деяких маніпуляцій Мороз опинився на третьому місці. Зараз розглядається варіант спільної роботи Януковича і Ющенка по нейтралізації Тимошенко: і на управлінському рівні (спільний бойкот економічних рішень уряду і БЮТ), і на рівні виборчих технологій: представники штабу Ющенка говорять про те, що у нього сьогодні – 9% рейтингу, що є третім результатом, а в плані динаміки – найкращим показником серед кандидатів. Загалу намагаються послати кілька месседжів: а) Ющенко – єдиний національно орієнтований кандидат; б) Ющенко – гарант демократії в Україні; в) Ющенко – єдиний гарант збереження корупційних схем (в Україні ця теза сприймається багатьма дуже позитивно, бо значна частина населення боїться втратити «ліві» доходи, навіть якщо ці доходи становлять 500 гривень на місяць)», - повідомив Кость Бондаренко.

На думку політолога, Янукович і Ющенко взаємно зацікавлені в неформальному союзі один з одним.

«Їх союз нагадує пакт Молотова-Ріббентропа в тому плані, що у 1939 році Гітлер щиро вірив, що обдурить Сталіна, а Сталін вважав, що обдурить Гітлера. Ющенко переконаний, що, вийшовши у другий тур з Януковичем і нейтралізувавши Тимошенко, він знову переможе лідера Партії регіонів (особливо опираючись на «п´яту колону» всередині неї). Янукович вважає, що перемогти у другому турі Ющенка йому буде легше, ніж Тимошенко. Біда в тому, що і Янукович, і Ющенко перебувають під впливом тих фантазій, які їм продукує їх оточення, яке вже давно зробило подвійні ставки і зацікавлене виключно в одному – в нейтралізації Тимошенко. Я не здивуюся, якщо, нейтралізувавши і вивівши з гри Тимошенко, Президент Ющенко призначить главою свого Секретаріату Бориса Колєсникова, а Президент Янукович доручить свою канцелярію Ігореві Тарасюку. Грані між ПР і оточенням Ющенка сьогодні надто умовні», - переконаний він.

Також Кость Бондаренко зазначив, що кандидати з другого ешелону сьогодні переслідують більш «приземлені» цілі: кожен із них вірить у неминучість дострокових виборів Верховної Ради.

«Саме тому основні ставки робляться на формування майбутніх команд. Участь Тігіпка, Яценюка, Литвина, Симоненка, Богословської і Тягнибока у президентських виборах – це намагання показати інвесторам (наявним та потенційним) власну політичну спроможність. Кожен з цих кандидатів бореться, насамперед, за 3% голосів електорату, так необхідних для проходження команди в парламент. Також ці кандидати намагаються формувати команди на місцях – з прицілом на місцеві вибори 30 травня 2010 року», - сказав Кость Бондаренко.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram