Представники Федерації металургів України, "Укрметалургпрому", Української асоціації виробників феросплавів, асоціації "Укрцемент", Першої енергетичної асоціації України звернулися з листами до прем'єр-міністра Володимира Гройсмана, віце-прем'єра Кістіона, міністра інфраструктури Омеляна, в яких просять звернути увагу на негативну ситуацію, що склалася у сфері залізничних вантажоперевезень.
Про це повідомляє ЦТС.
У листі, копія якого є у видання, йдеться про те, що станом на 3 липня в напрямку західних прикордонних переходів простоювало 11 420 піввагонів за норми 6 500 піввагонів. Дві тисячі вагонів були нерухомі понад три доби.
На думку представників галузевих асоціацій, основною причиною масових простоїв є дефіцит локомотивної тяги. Так, за різними оцінками, на сьогодні УЗ не вистачає 100-150 локомотивів (електровозів і тепловозів).
Простої тисяч вагонів призводять до того, що українські підприємства-експортери не можуть виконати свої експортні контракти вповні, а держава втрачає валютну виручку. Наприклад, найбільші виробники залізної руди в Україні за травень-червень за укладеними договорами не довантажили 1 220 тис. т продукції, що призвело до втрати близько 85 млн дол. валютної виручки.
Через низьку пропускну здатність гілки Комиш-Зоря - Волноваха меткомбінати Маріуполя в червні не відправили 37 тис. т металопродукції, що призвело до зниження валютних надходжень в обсязі 15 млн дол.
У листі до прем'єра також укотре нагадали, що простої вагонів ставлять під загрозу стабільність роботи енергосистеми країни. Наприклад, Бурштинська ТЕС щодоби отримує замість 18 тис. т вугілля тільки 10 тис. т.
У цементній галузі середній показник виконання заявок на хопер-цементовози ПАТ "УЗ" становить 65%. І ще до настання піку сезону підприємства цементної галузі вже відчувають гострий дефіцит спеціалізованих вагонів, тоді як рухомий склад простоює на вузлових станціях через дефіцит тяги.
Однак, зазначається в листі, на тлі згаданих проблем на ринку залізничних перевезень є багато пропозицій від приватних компаній-експедиторів, що пропонують послуги просування вагонів по магістралях УЗ, гарантуючи їх доставку в терміни, визначені Правилами перевезення вантажів. І поки такі компанії виконують свої зобов'язання, вагони інших простоюють.
Також звертається увага на пряме й опосередковане зростання залізничних тарифів.
Для наведення порядку в цій ситуації представники металургів, енергетиків і виробників цементу пропонують УЗ затвердити конкретний план заходів (з визначенням термінів виконання) для стабілізації ситуації з перевезеннями, зокрема план збільшення локомотивної тяги; забезпечити публічне інформування на щотижневих засадах бізнесу і галузевих асоціацій про реалізацію плану. Тимчасово ввести короткострокові обмеження на перевезення транзитних вантажів у напрямку західних прикордонних переходів. Не переглядати розмір вантажних тарифів до поліпшення ситуації з забезпечення потреб підприємств у перевезеннях вантажів залізничним транспортом.