ГоловнаЕкономікаБізнес

Нардеп Гусак засумнівався в ефективності Бальчуна

"Бальчун називав конкретні цифри - 7 млрд грн. Хотілося б дізнатися, чи вдалося знайти ці гроші".

Нардеп Гусак засумнівався в ефективності Бальчуна
Фото: Макс Требухов

Нове керівництво ПАТ "Укрзалізниця" на сьогодні не змогло забезпечити стабільну роботу транспортного монополіста. Про це заявив народний депутат, член парламентського комітету з питань транспорту Володимир Гусак.

"З серпня і, до певної міри, досі виникають великі проблеми із забезпеченням безпосередньо роботи "Укрзалізниці". Дуже часто просто не було перевезень, не було вагонів. А там, де були вагони, - не було тепловозів. А там, де були і вагони, і тепловози, не було палива. Часто наводять такі аргументи, що не можна вирішити проблеми, які накопичувалися десятиліттями, за півроку. Зокрема, з тими ж тепловозами і вагонами. Тут можна сперечатися. Але ситуація, коли "Укрзалізниця" не могла здійснювати перевезення через брак палива, викликає великі питання і занепокоєння. Тому що за найгіршого сценарію паливо купується через два тижні. Тим паче, що в "Укрзалізниці" є мільярди гривень на рахунках", - цитує депутата "Главком".

Він додав, що підтримує ті гасла боротьби з корупцією та підвищення ефективності роботи держпідприємства, з якими голова правління УЗ Войцех Бальчун приступив до роботи. Однак уже зараз нові менеджери УЗ повертаються до методів своїх попередників.

"Насторожує, що зараз риторика про боротьбу з корупцією відходить на другий план, а "Укрзалізниця" дуже активно починає говорити про підвищення тарифів. Ми чули, що з наступного року на 25-30%. Ми, звісно, не будемо це підтримувати. Тому що спочатку хочемо побачити результати підвищення операційної ефективності та результати боротьби з корупцією. Тим більше, що свого часу Войцех Бальчун на засіданні комітету з транспорту називав конкретні цифри - 7 млрд грн. Хотілося б дізнатися, чи вдалося знайти ці гроші та спрямувати на потреби "Укрзалізниці". Тільки після детального вивчення та звіту, що було зроблено і що принесло підвищення операційної ефективності "Укрзалізниці", можна говорити про якесь підвищення тарифів", - наголосив Володимир Гусак.

Він зазначив, що спільними зусиллями з міністром інфраструктури Володимиром Омеляном керівництву УЗ вдалося продемонструвати певні досягнення. Однак голова транспортного відомства повинен критично ставитися до роботи Бальчуна і його команди.

"У роботі "Укрзалізниці" за підтримки міністра інфраструктури Омеляна є і позитивні моменти. У листопаді "Укрзалізниця" завершила реконструкцію відрізку Камиш - Зоря - Волноваха - Маріуполь. Це дозволяє розширити пропускну здатність до Маріуполя. Якщо раніше там проходило 12-13 маршрутів, то зараз буде до 20 маршрутів. Це дозволить збільшити виробництво промисловості Маріуполя. Будемо тепер сподіватися, що проблеми з паливом і з тепловозами не завадять потягам їздити в Маріуполь. Безумовно, міністр повинен ставити завдання, контролювати і питати. А вони (керівництво УЗ, - ред.) повинні мати необхідні повноваження - вони їх мають. І вони повинні нести повну відповідальність за результати своєї діяльності", - резюмував член транспортного комітету ВРУ.

Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що очищення "Укрзалізниці" від корупції і відновлення ефективності її роботи є пріоритетним завданням польського керівництва держпідприємства.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram