ГоловнаЕкономікаБізнес

Не можна підвищувати залізничні тарифи без узгодження з вантажовідправниками, - Бурбак

Зернотрейдери вже почали переходити на перевезення фурами.

Не можна підвищувати залізничні тарифи без узгодження з вантажовідправниками, - Бурбак
Фото: nfront.org.ua

"Укрзалізниця" повинна обговорювати зміну тарифів на вантажні перевезення зі споживачами, щоб дійти згоди. Таку думку висловив екс-міністр інфраструктури, голова фракції "Народного фронту" у Верховній Раді Максим Бурбак.

"Будь-яке підвищення тарифів повинно проводитися тільки після обговорення із замовниками - представниками видобувної галузі, з аграріями. І тільки після цього можна приймати таке рішення", - цитує Бурбака УНІАН.

Він зазначив, що після підвищення залізничного тарифу на вантажоперевезення 2013 року частина вантажовідправників уже перейшли на автомобільний транспорт. "У зернотрейдерів 2013 року співвідношення використання автомобільного транспорту та тяги залізницею було десь 50/50, 2014 року це стало 70% автомобілі та 30% залізниця. Перше питання - це тарифи, і друге питання - це дефіцит вагонів у час пікового навантаження", - уточнив екс-міністр інфраструктури.

За його словами, зараз "Укрзалізниця" повинна в діалозі з вантажовідправниками знайти компромісний варіант тарифної політики. "Тут треба дуже тонко провести дискусію із замовниками, зернотрейдерами для того, щоб усе ж повернути перевезення нашого зерна в порти України. Зараз агропромисловий комплекс - це одна з головних експортних складових нашого бюджету", - вважає Максим Бурбак.

Він додав, що після корпоратизації "Укрзалізниці" вона повинна сама заробляти, а не дотуватися з держбюджету, тому підприємство не може бути зацікавлене в простої вагонів, який може виникнути, якщо вантажі підуть із залізниці.

Нагадаємо, Мінінфраструктури має намір підвищити тарифи на перевезення вантажів на 30% протягом 2016 року. Тариф двічі зросте на 15% - з 1 січня і з 1 липня.

Як повідомляли, перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Ярослав Краснопольський заявив, що українська аграрна продукція вже має досить високі логістичні витрати. Тому істотне підвищення вартості залізничних вантажоперевезень може зробити українське зерно неконкурентоспроможним на світовому ринку.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram