У Росії не виключають, що у разі негативного сценарію випускатимуть літаки Ан-124 "Руслан" самостійно, без участі України.
Про це пише "Коммерсант" з посиланням на гендиректора ульянівського літакобудівного заводу "Авіастар-СП" Сергія Дементьєва. За його словами, Мінпромторг РФ поставив завдання опрацювати альтернативні варіанти виробництва Ан-124 на випадок, якщо припиниться співпраця з українськими підприємствами.
"Таке завдання поставлене, в Мінпромторзі відбулася нарада на цю тему, буде вироблено низку комплексних заходів... Росія володіє всіма правами на техдокументацію Ан-124, має врахований комплект конструкторської документації, і з точки зору супроводу проблем не буде", - сказав Дементьєв. Також він підкреслив, що самостійне виробництво потребуватиме величезних коштів на освоєння виробництва тих деталей, які сьогодні не створюються в Росії.
У ДП "Антонов" від коментарів відмовилися, але нагадали, що ще наприкінці серпня минулого року генеральний конструктор компанії "Антонов" Дмитро Ківа заявляв, що самостійно займатися літаком Ан-124 без України неможливо. "Вся документація у нас, і до того ж це не за правилами. Інтегратор літака - "Антонов". Ми нікому не довіряємо інтегрувати, бо від цього залежить безпека польотів, надійність літака", - заявив тоді Ківа.
Нагадаємо, літаки "Руслан" не збираються з 2004 року. При цьому попит на них у світі, за деякими оцінками, може сягати 260 машин. Наприкінці минулого року Україна і Росія підписали договір про держпідтримку з відновлення серійного виробництва літаків Ан-124.