Новий бізнес-тренд у Європі - торгівля безпосередньо, а не через супермаркети. Це дозволяє заробляти більше, оскільки не треба платити магазинам. І це дозволяє знати про своїх клієнтів усе.
Про це на конференції Gabriel Al - Salem Foundation та ЄБРР у Києві сказав Патрік ван дер Піль, керівник BusinessModels Inc. (Голландія).
Як приклад він назвав компанію Nespresso, яка торгує кавоварками і кавою в капсулах. Цієї кави не купиш у супермаркеті - тільки через Інтернет, у фірмовому магазині компанії або через торгового представника.
"Вони знають про свого клієнта все. Одного разу я зателефонував у службу підтримки, і мене попросили назвати серійний номер кавоварки. Я назвав, і вони сказали, що це не моя кавоварка, що вона вже двічі була в ремонті і вийде з ладу через два тижні. Так і сталося. Можливо навіть, що вони мають спеціальний пульт, щоб ці кавоварки вимикати", - з посмішкою пояснив Патрік ван дер Піль.
А коли він довго не замовляв каву, йому подзвонили і запропонували трохи кращий сорт.
Єдина велика стаття витрат цієї компанії - реклама. Кавоварки рекламує кінозірка Джордж Клуні, що робить цей товар бажаним і престижним.
Патрік ван дер Піль - відомий у світі бізнес-консультант, працює з міжнародними компаніями в галузі розробки нових ідей, інновацій, нових моделей бізнесу і нових стратегій.