Чемпіонат Європи з футболу Євро-2012 виступив каталізатором для розвитку швидкісного залізничного транспорту в Україні, вважають українські експерти.
"Чемпіонат дав стусана, завдяки якому ми, можливо, за два роки "проскочили" дорогу, на яку за інших умов витратили б років десять. Більшість вагонів і локомотивів старого зразка відпрацювали свій ресурс, і користуватися ними просто небезпечно для життя пасажирів" , - сказав головний редактор журналу "Футбол" Артем Франков в коментарі Інституту Горшеніна.
Експерт позитивно оцінив початок експлуатації швидкісних поїздів Hyundai.
"Проїхавшись раз у Hyundai, зізнаюся, отримав задоволення. Це дійсно комфортабельний, цілком європейського рівня потяг, навіть із нашими, ще далеко недоробленими коліями, він іде дуже гладко - набагато краще, ніж наявні експреси і, тим паче, нічні поїзди" , - вважає Франков.
На його думку, не потрібно скасовувати альтернативні економні поїзди, де можна проїхатися в плацкарті дешевше за 100 грн - "нехай ринок сам визначить, наскільки в нас затребуваний Hyundai".
Своєю чергою, директор Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський під час опитування висловив думку, що швидкісний рух поїздів - це прогресивний напрям, який потрібно розвивати.
"На швидкісне пересування поїздів завжди буде попит - і з боку населення, і з боку тих, хто є вантажовідправником. Якщо подивитися на середню швидкість руху українських пасажирських і товарних потягів, то вона значно нижча, ніж у Європі. І це свідчить про те, що маємо потенціал для інтенсифікації перевезень за рахунок технічного поліпшення і збільшення швидкості", - вважає він.
Помічник міністра надзвичайних ситуацій України, екс-голова Нацагентства з питань Євро-2012 Євген Червоненко також позитивно оцінив перспективи впровадження швидкісного залізничного транспорту в Україні, зазначивши, що "наріжний камінь його розвитку - недостатня якість залізничного полотна".
"Наскільки я знаюся на цьому питанні, стан нашого полотна глибоко, я наголошую, глибоко не досліджувався від товариша Кагановича. І коли я був міністром, питання швидкісних поїздів уперлося саме в стан полотна та інфраструктури навколо", - акцентував він.
За словами Червоненка, швидкісні поїзди в Європі дуже успішні. "Питання в тому, щоб пов'язати ціни із тим, що потрібно народові, з його купівельною спроможністю. Я думаю, що такі потяги мають право на життя. Якщо правильно вибудувати графік і конкурувати з авіацією", - зазначив він.
При цьому віце-президент Української спілки промисловців і підприємців (УСПП), голова наглядової ради компанії "МТ-Інвест" Мирослав Табахарнюк вважає введення швидкісних поїздів Hyundai черговим етапом удосконалення інфраструктури. "Не секрет, що "Укрзалізниця" потребує серйозного переоснащення, і це потрібно тільки вітати. Відповідно, ціна придбання і витрати на утримання й обслуговування поїздів вимагають зовсім іншого ціноутворення на квитки, щоб ми зараз не скотилися до соціалістичних пиріжків і до популізму в частині ціноутворення. Рівень техніки та сервісу повинен мати відповідну вартість", - зазначив експерт.
На думку Табахарнюка, введення швидкісних поїздів наближає Україну до європейських стандартів пасажирських перевезень. "Безумовно, це перший крок до певних змін. Але наш споживач звик, значною мірою, до нічних поїздів: щоб проспати ніч у поїзді, а на ранок вже бути або в столиці, або в іншій точці. Знаю про той галас, який зчинився зараз серед споживачів із приводу скасування багатьох нічних рейсів, але він, радше, ментальний, і, радше, це справа звички, а не проблема", - вважає він.