Найдорожчим брендом світу, за підсумками минулого року, є Apple. 2011 року виробник смартфонів iPhone і планшетів IPad збільшив вартість свого бренда на 19%, до $183 млрд, або на 37% від ринкової капіталізації.
Про це йдеться в щорічному дослідженні BrandZ від спеціалізованого агентства Millward Brown.
Facebook продемонстрував найшвидше сходження рейтинговими щаблями. Вартість торгової марки соцмережі Facebook зросла на 74%, до $33,2 млрд, що дозволило компанії зайняти 19-ту сходинку в BrandZ топ-100.
Тим часом у першій десятці найдорожчих світових торгових марок сім позицій зайняли компанії, пов'язані з виробництвом технологічної продукції.
IBM помінялася місцями з Google і зайняла друге місце в топ-10. Microsoft залишилася на п'ятому рядку, а закрили десятку телекомунікаційні компанії AT&T (№8), Verizon (№9) і China Mobile (№10).
Макдональдс і Coca-Cola змогли зберегти за собою четверте і шосте місця відповідно, а Marlboro піднявся на щабель вище і став сьомим, незважаючи на кампанії боротьби з тютюнопалінням у більшості країн світу.
Нік Купер - виконавчий директор Millward Brown Optimor, яка проводила дослідження, - зазначив, що домінування технологічних фірм у першій десятці вказує на ту важливу роль, яку відіграє відповідна продукція в сучасному житті. Купер додав, що зростання вартості бренда Apple, попри смерть співзасновника компанії Стіва Джобса, було несподіваним.
Millward Brown - частина глобальної рекламної фірми WPP - бере за відправну точку фінансову вартість компанії або її частини, яка становить бренд, і об'єднує показник зі здатністю торгової марки втримати прихильність до себе.
Повний список найдорожчих брендів можна знайти на сайті Millward Brown.
Нагадаємо, за версією швейцарської консалтингової компанії Interbrand, найдорожчим брендом у світі є Coca-Cola.