Федеральне авіаційне управління США наказало авіакомпаніям, в повітряному флоті яких є "Боїнги" 787 Dreamliner з останньою версією двигуна GEnx-1B PIP2 (виробник - General Electric Co.), терміново провести ремонт або замінити щонайменше один двигун на кожному такому літаку на старішу версію.
Про це повідомляє агентство Вloomberg.
Розпорядження було надіслано перевізникам у зв'язку з загрозою відмови техніки. Фахівці виявили, що лопаті вентилятора через утворений на них лід можуть почати тертися об гумовий кожух, що веде до вібрації двигуна і в подальшому до його поломки.
Зокрема, повідомляють, що подібні проблеми спостерігалися під час польоту одного з лайнерів 29 січня цього року. Тоді пілотам вдалося посадити лайнер, незважаючи на відмову одного з двигунів. Ситуація з льодом може привести до відмови обох двигунів під час польоту, сказано в постанові Федерального авіаційного управління США.
Bloomberg нагадує, що це не перші проблеми з льодом на двигунах General Electric, розроблених для широкофюзеляжних повітряних суден. Так, у 2013 році відомство заборонило авіакомпаніям використовувати "Боїнги" 787 і 747-8, оснащені двигунами цієї компанії, під час грози. Незважаючи на негативні температури, під час грози волога з повітря може потрапити в двигун, що призведе до утворення криги.
Нові обмеження експлуатації пов'язані саме з інцидентом 29 січня, а не з проблемами, виявленими в 2013 році, оскільки в цих випадках відхилення в роботі техніки фіксували під час польоту на різних висотах.
У компаній, які використовують Boeing 787, є 150 днів для того, щоб провести профілактичний ремонт лайнерів або замінити хоча б один двигун на кожному літаку. Авіаційне управління наголошує, що минулі версії двигунів не такі чутливі до утворення криги.
Розпорядження Федерального авіаційного управління США стосуються американських авіакомпаній, проте зазвичай і інші перевізники дотримуються рекомендацій відомства.
Усього в світі 29 авіакомпаній використовують "Боїнги" 787, які можуть бути оснащені цими двигунами (близько 176 лайнерів). Російських перевізників серед них немає.
У General Electric заявляють, що в процес виробництва двигунів уже внесено необхідні зміни. У компанії також впевнені, що вже встановлені на лайнерах GEnx-1B PIP2 можна "виправити", знявши частину металу, щоб дати лопатям більше простору. Це можна зробити, не демонтуючи двигун із лайнера.
Реактивний пасажирський літак "Боїнг" 787 може прийняти на борт від 250 до 330 осіб залежно від конфігурації. Зазвичай використовують на трансконтинентальних рейсах.
Нагадаємо, раніше в квітні Європарламент схвалив створення системи збору даних про авіапасажирів.