Тисячі людей попрямували в суботу на знаменитий Луг Терези в німецькому Мюнхені, щоб бути присутнім на відкритті наймасовішого народного гуляння в світі - легендарного свята пива "Октоберфест", який проходить уже 179-й раз і триватиме до 7 жовтня. Фестиваль відкрив символічним вбиванням спеціального крана в бочку з бурштиновим напоєм обер-бургомістр баварської столиці Крістіан Уде.
Громадськість щороку з інтересом стежить за тим, скільки ударів буде потрібно для того, щоб дати старт пивному фестивалю. Цього разу голова міської адміністрації впорався з цим завданням за два удари. До речі, рекорд належить саме йому: 2006 року він зміг відкоркувати бочку зі свіжозвареним або, як його ще називають, "октоберфестівським" пивом із першого разу; а найгірший результат показав 1950 року Томас Віммер - 19 ударів.
Уде підніс першу гальбу прем'єр-міністру федеральної землі Баварія Хорсту Зеєхоферу і запропонував тост: "За те, щоб свято пройшло мирно, і щоб не підвела погода!"
У
перше "Октоберфест" провели 12 жовтня 1810 року з нагоди одруження кронпринца Людвіга та принцеси Терези, на честь якої і називається місцевість, де проходить свято. Згодом фестиваль пива проводили майже щорічно, 22 рази його скасовували через війни, епідемії холери або гіперінфляцію 20-х років XX століття в Німеччині. За часів націонал-соціалізму протягом трьох років (із 1936-го по 1938 рік) фестиваль відбувався не під традиційними біло-блакитними прапорами Баварії, а під прапорами зі свастикою.
Загалом традиції "Октоберфесту" не змінюються протягом уже майже двох століть. Невід'ємною частиною свята з року в рік залишається хода господарів пивних наметів, а також костюмований парад, який уперше проводили 1835 року з нагоди срібного весілля Людвіга та Терези.
Лише 2001 року після вересневих терактів у США організатори на знак солідарності з американським народом вирішили відмовитися від ходи і відкриття пивної бочки.
Одна з візитних карток "Октоберфесту" - величезні пивні намети: деякі з них можуть приймати до 10 тис. гостей одноразово. Кожен намет представляє певна мюнхенська броварня, чию продукцію розливають у літрові гальби, які називають "мас".
Торік
відвідувачі "Октоберфесту" витратили в Мюнхені 1,1 млрд євро. Ця сума складається з обсягу продажів пива і закусок на Терезієнвізе, доходів, отриманих власниками готелів, водіями таксі та власниками сувенірних крамниць від напливу туристів. Минулого року 6,9 млн відвідувачів фестивалю випили 7,5 млн літрів пива.