Львів став одним з перших українських міст, який зробив серйозний крок у напрямку реформування міського транспорту у 2012 то році, що дозволило підвищити якість послуг, якісно переформатувати маршрути міського транспорту, впровадивши здорову конкуренцію.
Як показує досвід багатьох успішних євпропейських країн суттєво просунутися далі у реформуванні міського транспорту дозволить лише введення єдиного електронного квитка.
В переважній більшості європейських міст давно впроваджений електронний квиток для проїзду в усіх видах міського транспорту від трамваю до метро. У такий спосіб пересування містом пов’язано поміж собою єдиним електронним квитком. Застосування такого у квитка, а також вартість у різних містах може відрізнятися. В одних містах діє на маршрути, в інших на окремі території. В окремих містах електронні квитки суттєво відрізняються: для постійних мешканців міста одні умови, для туристів та гостей зовсім інші. Для прикладу Талінн взагалі впровадив безкоштовний проїзд для мешканців свого міста, вважаючи процес адміністрування дорожчим.
Впровадження електронного квитка дозволить містам прибрати з маршрутів контролерів, залишивши лише функцію ревізорів, унеможливити зловживання (втрати) кондукторів, звести нанівець крадіжки виручки. Оптимізувати пасажирські потоки перевезення через аналіз маршрутів. І найголовніше дозволить нарешті отримати дані щодо реального використання транспорту людьми, що мають можливість на пільговий проїзд. А це, в свою чергу дозволить суттєво зекономити кошти муніципальних бюджетів, а одже громад.
Досвід європейських великих міст говорить, що після впровадження електронної системи обліку квитків вдається у достатньо короткий термін покращити якість послуг через значну економію видатків.
В парламенті має незабаром розглядатися відповідний законопроект 4121 (назва), який дасть можливість законодавчого забезпечення містам запровадити систему вжитку електронних квитків. Сподіваюся оскільки питання не є заполітизованим законопроект вдасться швидко провести вже цього року.