Простий алгоритм в чотири кроки до виконання «бездимного» закону

Якщо ви попали в заклад громадського харчування, де курять сигарети, кальяни, електронні сигарети, або де розміщено попільнички (а значить існують умови для куріння), і вас це дратує – виконайте декілька простих кроків.

Фото: bigpicture.ru

Найперше, що на мою думку треба зробити, це викликати адміністратора закладу та поцікавитись, чи знає він про існування закону, який забороняє куріння в закладах ресторанного господарства та розміщення в них попільничок, а також про те, що за його порушення передбачено штрафи від 1 000 грн до 10 000 грн (Закон Україн «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»).

Розумний адміністратор при цьому одразу вжиє заходів, щоб припинити куріння інших відвідувачів та прибере попільнички.

Якщо ж це не допомогло, і сусіди по приміщенню продовжують на вас диміти, другим кроком може бути інформування курців про заборону куріння, а також про штрафи у розмірах від 51 грн до 340 грн (ст. 175-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення), і про ваш намір, у разі неприпинення куріння, викликати міліцію.

Якщо ж і це не спрацювало, то третій крок — це дзвінок до міліції на лінію 102 та інформування про порушення закону. Черговому необхідно повідомити про адміністративне правопорушення (статтю кодексу див. вище), назву закладу, його адресу, та в чому суть порушення.

Далі можете взяти собі чашечку кави та спостерігати за розвитком подій — на ваш виклик має приїхати наряд міліції та скласти на порушника протокол. :)

Ну і останній, четвертий крок — це направлення скарги до Інспекції з питань захисту прав споживачів. Адже головне для нас — змусити саме заклади харчування виконувати норми закону.

Для того, щоб поскаржитись, необхідно дізнатись в кутку споживача форму (ФО-П, ТОВ тощо) та назву суб’єкту господарювання (зазвичай вона відрізняється від напису на вивісці закладу), фактичну та, бажано, юридичну адресу.

Вписавши зібрану інформацію до скарги, приклад якої можете скачати у форматах DOC або PDF, сміливо відправляйте її поштою до Інспекції з питань захисту прав споживачів у вашому місті (області) та через місяць чекайте на відповідь.

Найголовніше, що треба усвідомити — це те, що виконання чи невиконання будь-якого закону, навіть найкращого, залежить виключно від нас з вами!

Андрей Богданович Андрей Богданович , Блогер, эксперт по вопросам доступа к публичной информации и борьбе с коррупцией
Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram