ГоловнаПолітика

Мер Львова прокоментував ситуацію з закупленими в Німеччині трамваями

"Це "нормальний" процес - щодо кожної доброї справи, яку робить влада, відкривають кримінальне провадження".

Мер Львова прокоментував ситуацію з закупленими в Німеччині трамваями
Фото: Макс Требухов

Мер Львова Андрій Садовий заявляє, що закупівля вживаних трамваїв у Німеччині для міста відбулася відповідно до процедур, затверджених Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) і норм Європейського Союзу, передає Інтерфакс-Україна.

"Співпрацюючи з Європейським банком, ми проводимо всі тендерні процедури винятково за нормативами ЄС. Тому процедуру було проведено правильно, і експерти це акцептували", - заявив Садовий журналістам, коментуючи повідомлення про відкриття прокуратурою кримінального провадження у зв'язку із закупівлею Львівською міськрадою користованих трамваїв.

За його словами, про технічні нюанси - ширину візків і тип дверей - було відомо заздалегідь і в цьому "не було ніякої таємниці".

"Вартість одного трамвая унікальна, тому що ми купуємо 30 трамваїв за ціною одного. Всі вони після капремонту і з новою електронікою, будуть споживати набагато менше електроенергії", - зазначив Садовий, уточнивши, що вартість одного такого б/в трамвая з Німеччини становила 26 тисяч євро з доставкою до Львова, а вартість одного нового трамвая - приблизно 1,2 млн євро.

"Це "нормальний" процес - щодо кожної доброї справи, яку робить влада, відкривають кримінальне провадження. Зате у Львові (працюють, - ред.) більш ніж десять автозаправних станцій, що продають паливо за готівку, без акцизів і з порушенням усіх норм, усі стоять збоку і спостерігають", - заявив мер.

Як повідомляли, минулої п'ятниці прокуратура відкрила кримінальне провадження за фактом службової халатності з боку чиновників Львівської міськради та комунального підприємства "Львівелектротранс" у зв'язку з закупівлею в Німеччині 30 б/в трамваїв. Як зазначалося в повідомленні прокуратури Львівської області, "технічні характеристики закуплених трамваїв не відповідають маршрутним лініям Львова і платформам зупинок". Досудове розслідування проводить слідче управління Головного управління Нацполіції у Львівській області.

Проблеми виявилися, зокрема, на новій лінії до мікрорайону Сихів, побудованої в 2016-2017 рр., де висота побудованих посадочних платформ не дозволила експлуатувати нові трамваї місцевого виробництва "Електрон" з поворотно-розсувними (відкриваються назовні) дверима, через що вагони для Львова згодом виготовляли з планетарними (відкриваються всередину салону) дверима. Пізніше платформи, висота яких досягала 360 мм, були споруджені при реконструкції ліній на вулицях Дорошенка та Личаківській.

У Берліні були закуплені вагони Tatra KT4, які Львів закуповував ще за радянських часів, проте під час модернізації в Німеччині ширмові (відкриваються всередину) двері на них замінили на поворотно-розсувні, що робить їх експлуатацію на цих лініях неможливою.

При цьому висота побудованих платформ суперечить чинним будівельним нормам, згідно з якими вона повинна бути в межах 100-300 мм. Частину підвищених платформ у центрі міста будували, коли тендер на поставку партії вагонів з Берліна вже було проведено і про їх очікувану поставку до Львова вже було відомо.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram