ГоловнаПолітика

Рада ухвалила закон про морпорти

Закон "Про морські порти" намагалися ухвалити з 2002 року.

Рада ухвалила закон про морпорти
Фото: Макс Левин

Верховна Рада України ухвалила закон "Про морські порти України".

За це рішення проголосували 248 народних депутатів.

Законодавчим актом визначено правові, економічні й організаційні засади діяльності в морських портах.

Ст. 25 Закону визначає особливості приватизації об'єктів портової інфраструктури. Відповідно до положень цієї статті, об'єктами приватизації є єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, акції, що належать державі у статутному капіталі господарських товариств. Цією статтею передбачено, що єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах. Відповідно до цієї статті, умови конкурсу з продажу єдиного майнового комплексу державного підприємства можуть передбачати оренду причалів строком до 49 років, земельних ділянок, на яких розташовані причали, - строком до 49 років і єдиних майнових комплексів.

З приводу положень ст. 25 Закону в сесійній залі парламенту відбувалася дискусія, деякі депутати зазначали, що цією статтею по суті підміняються закони, що стосуються приватизації.

Закон не поширюється на річкові порти, морські рибні порти, пункти базування Військово-Морських сил України, морської охорони центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері захисту державного кордону, а також на пункти базування військово-морських кораблів іноземних держав, які, відповідно до міжнародних договорів України, тимчасово перебувають на території Україні.

Передбачено, що функціонування і розвиток морських портів здійснюють за принципами об'єднання інтересів і діяльності держави в особі служби капітана морського порту, адміністрації морських портів України, інших державних підприємств, які здійснюють функціонування морського порту, і суб'єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у морському порту; зберігання й утримання, зокрема, на засадах об'єднання майна приватної, державної та комунальної форм власності, єдиних майнових комплексів, розташованих у межах території й акваторії морського порту; забезпечення конкуренції серед суб'єктів господарювання, які виробляють однакову продукцію (товари, роботи, послуги) в морському порту, та ін.

Порядок відкриття і закриття морських портів визначає Кабінет Міністрів.

Законом передбачено, що Реєстр морських портів України - електронна база даних з обліку морських портів, метою якої є забезпечення даними, необхідними для виконання завдань у сфері безпеки мореплавства, охорони навколишнього природного середовища, а також для здійснення державного нагляду. Ведення Реєстру морських портів України здійснюється у порядку, визначеному урядом.

Основою планування розвитку портової галузі є Стратегія розвитку морських портів України, яка включає в себе короткострокові (на п'ять років), середньострокові (на 10 років) і довгострокові (на 25 років) перспективи розвитку, прогнози вантажопотоків в експортному, імпортному і транзитному напрямах, завдання й основні напрями реалізації стратегії, інші основні параметри розвитку.

Стратегію розвитку морських портів України слід узгоджувати з державною політикою у сфері транспорту та з планами розвитку інших транспортних галузей України.

Законом передбачено, що на території морських портів, через які здійснюється міжнародне сполучення, за рішенням Кабміну, відкривають пункти пропуску через державний кордон України.

За законом, в Україні буде створено Адміністрацію морських портів задля утримання й забезпечення ефективного використання державного майна, переданого їй у господарське відання, зокрема, для модернізації, ремонту, реконструкції та будівництва гідротехнічних споруд, інших об'єктів портової інфраструктури, розташованих у межах території та акваторії морського порту, та інших цілей.

Нагадаємо, 21 лютого Рада ухвалила запропонований Кабінетом Міністрів законопроект "Про морські порти України" за основу в першому читанні.

У січні 2007 року Рада в першому читанні ухвалила за основу запропонований трьома депутатами законопроект "Про морські порти", друге читання він пройшов тільки в листопаді 2011 року.

Але в грудні 2011 року Президент Віктор Янукович ветував його, і Рада скасувала ухвалення закону.

Спроби ухвалити Закон "Про морські порти" тривали з 2002 року.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram