Мінпромторг Росії оголосив про відмову від послуг ДП "Антонов" для техобслуговування літаків Ан-124 "Руслан".
"Незважаючи на заяви ДП "Антонов" про підтримку сертифіката типу, практичні роботи в цьому напрямку у російських експлуатантів припинено. У зв'язку з цим ми змушені самостійно шукати розв'язання цієї проблеми", - заявила прес-служба міністерства на запит агентства "РИА Новости".
У Мінпромторзі РФ зазначили, що Об'єднана авіабудівна корпорація, а також інші російські підприємства мають усі необхідні навички, компетенції й обладнання для підтримання льотної придатності Ан-124-100 самостійно.
У липні про таку ініціативу з посиланням на джерела написало ділове видання "Коммерсант".
За умовами "Антонова", процедура продовження ресурсу Ан-124 має проводитися що 4 тис. льотні години, причому функцію супроводу експлуатації виконує тільки "Антонов" за участю ульянівського "Авіастар-СП" (виконує техобслуговування і ремонт Ан-124, випущених на ульянівському заводі). Однак зараз це зробити складно через напружені відносини між країнами.
Методологію огляду літака і повну документацію має тільки розробник. "Антонов" заявив, що підприємство буде змушене звернутися в міжнародні авіаційні організації із заявою про зняття із себе відповідальності за забезпечення безпечної експлуатації цих повітряних суден на міжнародних авіалініях.
Російська компанія "Волга-Дніпро" - найбільший оператор Ан-124-100, який використовує їх для чартерних вантажоперевезень. Також "Руслани" використовує російська армія в парку 224-го льотного загону.
Літаків "Руслан" не збирають з 2004 року. При цьому попит на них у світі, за деякими оцінками, може сягати 260 машин. Наприкінці 2013 року Україна і Росія підписали договір про держпідтримку відновлення серійного виробництва літаків Ан-124 з двигуном Д-18Т і їхніх модифікацій.
Однак збройна агресія Росії проти України поставила хрест на цих планах.